Analýza trhu mobilních komunikací a jejich vliv na cestovní ruch

Název práce: Analýza trhu mobilních komunikací a jejich vliv na cestovní ruch
Autor(ka) práce: Kodetová, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Hilšerová, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce pojednává o mobilních komunikacích a jejich vlivu na cestovní ruch. Cílem práce je zmapovat současnou situaci na trhu mobilních komunikací a zjistit, jak tyto technologie působí na nabídku a poptávku v cestovním ruchu. Práce si dále klade za cíl zhodnotit, jak spotřebitelé vnímají faktory ovlivňující rozvoj mobilních technologií, zjistit jaké jsou jejich preference při používání mobilních zařízení a jak tyto technologie využívají v cestovním ruchu. První kapitola charakterizuje trh mobilních komunikací z hlediska jeho vývoje a faktorů, které ho ovlivňují. V dalších kapitolách dochází k zasazení trhu cestovního ruchu do online prostředí. Dále je diskutován vliv mobilních technologií na rozvoj m-tourismu a jsou zde také posuzovány faktory ovlivňující rozvoj m-tourismu z pohledu nabídky i poptávky a neopomíjí se ani hrozby. V závěrečné kapitole je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které zjišťovalo preference spotřebitelů při výběru mobilního telefonu a jejich chování v oblasti m-tourismu.
Klíčová slova: m-tourism; smartphone; e-tourism
Název práce: Mobile communication markets analysis and its influence on tourism
Autor(ka) práce: Kodetová, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Hilšerová, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with mobile communication and its impact on tourism. The main goal of this thesis is to evaluate how consumers perceive factors that influence mobile technology development, discover consumer behaviour while using smartphones and how this affects tourism. The first chapter characterizes mobile technologies in terms of their development. In the following chapters, fields of tourism and online are combined together. Furthermore, the influence of mobile technologies and their impact on tourism is discussed as well as development factors. The final chapter evaluates a questionnaire survey, which discovered consumer preferences when choosing a mobile phone and their behavior in the field of m-tourism.
Klíčová slova: m-tourism; e-tourism; smartphone

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 6. 2018
Datum podání práce: 26. 6. 2020
Datum obhajoby: 10. 9. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66160/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: