Ovlivňování lidské pozornosti fotografií

Název práce: Ovlivňování lidské pozornosti fotografií
Autor(ka) práce: Frantsen, Sofya
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Krsek, Libor
Oponenti práce: Pelikán, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá zkoumáním účinnosti pěti zvolených kompozičních způsobu uspo- řádaní prvků ve vizuálním díle. Nástroje byly vybrané na základě jejich jednoduchosti, vel- ké efektivity a zároveň popularity a hojnosti použití ve fotografické společnosti.Cílem práce je zkoumat, zda-li tyto metody působí na diváka během krátkého pohledu stejně, jako při dokázané účinnosti během delší doby zhlednutí.V teoretické části práce se zaobývám základními principy rolí ve skládání vizuálního díla a následně popisuji příslušné nástroje a jejich druhy.V praktické části práce ověřuji na začátku kladenou hypotézu pomocí výsledků provede- ného experimentu.
Klíčová slova: Reklama; Kompoziční pravidla; Uspořádání prvků; Vizuální dílo; Fotografie
Název práce: Influencing human attention by photography
Autor(ka) práce: Frantsen, Sofya
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Krsek, Libor
Oponenti práce: Pelikán, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis studies the effectiveness of five selected compositional methods of arranging elements in a visual art. The tools were selected on the basis of their simplicity, great efficiency, and at the same time popularity and abundance of use in photographic society.The aim of this work is to examine whether these methods affect the viewer in a quick glance as well as in the proven effectiveness during longer viewing time.In the theoretical part of the work, I deal with the basic principles of roles in composing a visual work and then describe the relevant tools and their types.In the practical part of the work, I verify the hypothesis put at the beginning on the basis of the results of the experiment.
Klíčová slova: Composition; Photography; Arrangement of the visual elements; Vizual arts; Advetisment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 1. 2020
Datum podání práce: 10. 5. 2020
Datum obhajoby: 23. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72140/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: