Audiovizuální tvorba jako nástroj propagandy: analýza prvků filmové řeči v díle Sergeje Michajloviča Ejzenštejna
Název práce: | Audiovizuálna tvorba ako nástroj propagandy: analýza prvkov filmovej reči v diele Sergeja Michajloviča Ejzenštejna |
---|---|
Autor(ka) práce: | Molitorová, Romana |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Truhlář, Filip |
Oponenti práce: | Kepka, Ondřej |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | Bakalárska práca sa zameriava na definovanie a analýzu propagandistických tendencií v tvorbe Sergeja Michajloviča Ejzenštejna. V teoretickej časti definuje základné pojmy a stanoví historický kontext potrebný pre pochopenie danej problematiky. Okrem toho tiež bližšie oboznamuje čitateľa s teoretickými koncepciami, ktoré Ejzenštejn vo svojej tvorbe aplikoval. V druhej časti práce analyzuje prvky filmovej reči v tvorbe Sergeja Michajloviča Ejzenštejna, a to na príklade dvoch filmov: Štrajk a Krížnik Potemkin. Analýza pri tom cieli najmä na propagandistické črty a tendencie v daných dvoch filmoch. |
Klíčová slova: | propaganda; analýza; Ejzenštejn; Ruská montážna škola; film |
Název práce: | Audiovisual production as a tool of propaganda: analysis of film language elements in the work of Sergei Mikhailovich Eisenstein |
---|---|
Autor(ka) práce: | Molitorová, Romana |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Truhlář, Filip |
Oponenti práce: | Kepka, Ondřej |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | The bachelor thesis focuses on the definition and analysis of propaganda tendencies in the work of Sergei Mikhailovich Eisenstein. Theoretical part defines the basic concepts and sets the historical context needed to understand the issue. In addition, it also acquaints the reader with the theoretical concepts that Eisenstein applied in his work. In the second part of the work, it analyses the elements of film language in the work of Sergei Mikhailovich Eisenstein, on the example of these two films: Strike and Battleship Potemkin. The analysis focuses mainly on the propaganda features and tendencies in the two films. |
Klíčová slova: | Eisenstein; Russian montage school; analysis; propaganda; film |
Název práce: | Audiovizuální tvorba jako nástroj propagandy: analýza prvků filmové řeči v díle Sergeje Michajloviča Ejzenštejna |
---|---|
Autor(ka) práce: | Molitorová, Romana |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Truhlář, Filip |
Oponenti práce: | Kepka, Ondřej |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zaměřuje na definování a analýzu propagandistických tendencí v tvorbě Sergeje Michajloviče Ejzenštejna. V teoretické části definuje základní pojmy a stanoví historický kontext potřebný pro pochopení dané problematiky. Kromě toho také blíže seznamuje čtenáře s teoretickými koncepcemi, které Ejzenštejn ve své tvorbě aplikoval. Ve druhé části práce analyzuje prvky filmové řeči v tvorbě Sergeje Michajloviče Ejzenštejna, a to na příkladu dvou filmů: Stávka a Křižník Potěmkin. Analýza při tom cíli zejména na propagandistické rysy a tendence v daných dvou filmech. |
Klíčová slova: | Ejzenštejn; Ruská montážní škola; analýza; film; propaganda |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 25. 1. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 11. 5. 2020 |
Datum obhajoby: | 23. 6. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/72255/podrobnosti |