Výběr vhodného druhu pohonu automobilu z pohledu ekologie
Název práce: | Výběr vhodného druhu pohonu automobilu z pohledu ekologie |
---|---|
Autor(ka) práce: | Novák, Radek |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Zelený, Lubomír |
Oponenti práce: | Devera, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tématem diplomové práce je problematika spotřeby paliva a emisí výfukových plynů osobních automobilů. V první části se věnuji vývoji a druhům spalovacích motorů. Následně pak členěním emisí výfukových plynů, limity vypouštěných emisí v minulosti a vyhlídkou do budoucnosti. Dále jsou v práci popsány základní principy hybridních a elektrických vozů. V druhé části se zabývám výběrem jednotlivých druhů motorizací na jednom modelu značky Mercedes-Benz, snažím se přiblížit využitou technologii a hlavní rozdíly jednotlivých motorů. Následně jsou pak jednotlivé motorizace porovnány na zkušební trase z hlediska celkové spotřeby paliva a množství vyprodukovaných emisí CO2. Cílem práce je výběr vhodné motorizace z pohledu ekologie. Všechny důležité poznatky a výsledky porovnání jsou uvedeny v závěru práce. |
Klíčová slova: | Ekologie; Spotřeba; Emise; Palivo; Motorizace; spalovací / hybridní / elektrický pohon |
Název práce: | Selection of a suitable type of drive from the point of view of ecology |
---|---|
Autor(ka) práce: | Novák, Radek |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Zelený, Lubomír |
Oponenti práce: | Devera, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The topic of the diploma thesis is the issue of fuel consumption and exhaust emissions of passenger cars. In the first part I deal with the development and types of internal combustion engines. Subsequently, by the breakdown of exhaust emissions, emission limits in the past and the outlook on the future. Furthermore, the work describes the basic principles of hybrid and electric cars. In the second part I deal with the selection of individual types of engines on one model of the Mercedes-Benz brand, I try to approach the technology used and the main differences of individual engines. Subsequently, the individual engines are compared on the test route in terms of total fuel consumption and the amount of CO2 emissions produced. The aim of the work is to select a suitable motorization from the point of view of ecology. All important findings and results of the comparison are given in the conclusion. |
Klíčová slova: | Ecology; Consumption; Fuel; Motorization; Emission; Combustion / hybrid / electric drive |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra logistiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 12. 2019 |
---|---|
Datum podání práce: | 12. 5. 2020 |
Datum obhajoby: | 16. 9. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/72899/podrobnosti |