Situace na trhu zásilkových služeb v České republice

Název práce: Situace na trhu zásilkových služeb v České republice
Autor(ka) práce: Hanzlíková, Magdaléna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Mervart, Michal
Oponenti práce: Mezenský, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Zásilkové služby jsou součástí logistického procesu, kdy je jejich úkolem dopravit zboží co nejrychleji a nejspolehlivěji od odesilatele k zákazníkovi. Jejich význam vzrůstá v posledních letech zejména zásluhou stále masivnějšího využívání internetového obchodování. Česká republika patří v tomto směru k nejdynamičtěji rostoucím zemím v celé Evropské unii. Cílem této bakalářské práce je zmapování současné situace na trhu zásilkových služeb, jejího vývoje v posledních letech a určení nejvýznamnějších zásilkových společností, které si čeští zákazníci e-shopů volí nejčastěji pro doručení zásilek. Pro analýzu zásilkového trhu jsou využity některé metody známé ze strategické analýzy, jako je charakteristika prostředí nebo analýza konkurence. Pro SWOT analýzu jsou vybrány dvě hlavní konkurenční společnosti s největším podílem na trhu – Česká pošta a Zásilkovna. Ze získaných poznatků o činnosti státní i soukromé firmy jsou formulována doporučení pro zlepšení podnikatelské strategie a pozice na trhu.
Klíčová slova: Logistika; Zásilkové služby; E-shop; Internetové obchodování; Analýza trhu
Název práce: Situation on the Market of Delivery Services in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Hanzlíková, Magdaléna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Mervart, Michal
Oponenti práce: Mezenský, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Delivery services are a part of the logistics process, where their task is to deliver the goods as quickly and reliably as possible from the sender to the receiver. Importance of the delivery services has been increasing mainly due to the massive growth of e-commerce in the recent years and the courier market in the Czech Republic is one of the fastest growing in the European Union. The goal of the bachelor thesis is to map the current situation on the market of the delivery services, its development in recent years and determining the most important courier companies that are used the most by the Czech customers of e-shops. For the analysis of the courier market selected methods from strategic analysis are used, such as environmental characteristics and competition analysis. The SWOT analysis is done on two companies with the largest market share – Czech post and Zásilkovna. Based on the findings about the activities about state owned and privately owned company recommendations for improving business strategy and market position are proposed.
Klíčová slova: Logistics; Delivery services; E-shop; E-commerce; Market analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra logistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 2. 2020
Datum podání práce: 15. 5. 2020
Datum obhajoby: 4. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72821/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: