Zdanění influencerů

Název práce: Zdanění influencerů
Autor(ka) práce: Barochová, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Tepperová, Jana
Oponenti práce: Finardi, Savina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zaměřuje na zdanění příjmů specifické skupiny uživatelů internetu, kteří jsou z různých důvodů tzv. vlivnými uživateli. Součástí práce je identifikace příjmů, analýza jejich zdanění a následné zjištění jejich povědomí v této oblasti. První kapitola se zabývá online marketingem, sociálními sítěmi z obecnějšího pohledu a následuje stručný popis nejznámějších sítí používaných v současnosti. Ve druhé části 
je vysvětlen samotný pojem influencer, druhy příjmů vlivných uživatelů a představení populárních představitelů. Třetí a čtvrtá kapitola obsahuje aplikaci daňových zákonů 
na situaci influencerů. Poslední kapitola ukazuje grafické zpracovaní odpovědí získaných skrz dotazník. Výsledkem mé bakalářské práce je identifikace typického influencera na základě dotazníkového šetření, zjištění jejich znalostí v oblasti daní 
a následná aplikace daňových zákonů.
Klíčová slova: marketing; osoba samostatně výdělečně činná; Zdanění; influencer; sociální sítě; Instagram; Youtube
Název práce: Taxation of social media influencers
Autor(ka) práce: Barochová, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Tepperová, Jana
Oponenti práce: Finardi, Savina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on taxation of specific group of Internet users who are for various reasons called influencers. It deals with identification of types of income, analysis 
of their taxation and finding their knowledge in this area. The first chapter provides information about online marketing, social media and popular social networks. 
The second chapter focuses on types of influencer’s income. The third and the fourth chapters deal with application of tax laws to the situation of influencers. The last part shows the processed answers of the questionnaire survey. The result of this thesis 
is the identification of a typical influencer based on a questionnaire, finding out their knowledge and application of tax lows on their income.
Klíčová slova: Taxation; influencer; social media; Instagram; Youtube; marketing; self-employed person

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Zdanění a daňová politika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra veřejných financí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 5. 2019
Datum podání práce: 16. 5. 2020
Datum obhajoby: 11. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69821/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: