Daň z přidané hodnoty u veřejnoprávních médií

Název práce: Daň z přidané hodnoty u veřejnoprávních médií
Autor(ka) práce: Hýža, David
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Slintáková, Barbora
Oponenti práce: Zídková, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá otázkou veřejnoprávních médií a daně z přidané hodnoty v souvislosti s jejími náklady. Cílem práce je na základě poznání současné situace interpretovat vliv DPH bez nároku na odpočet na náklady veřejnoprávních médií. Práce je rozdělena do tří částí, kde první částí je řešeno současné i minulé legislativní nastavení v oblasti televizního a rozhlasového vysílání veřejnoprávními médii včetně souvisejících sporů týkající se této problematiky. Druhá část je věnována financování veřejnoprávních médií s ohledem na příslušnou legislativu. Řešena je také struktura příjmů největšího českého veřejnoprávního média České televize a metody financování veřejnoprávních médií v různých státech Evropské unie i mimo ni. Třetí částí je pak interpretace a následná analýza nákladů na DPH bez nároku na odpočet. V rámci analýzy je vypočteno jednotlivé daňové zatížení ve vztahu ke koncesionářskému poplatku v případě rozdílných režimů DPH a jejich následné srovnání.
Klíčová slova: Veřejnoprávní media; Česká televize; daň z přidané hodnoty; koncesionářský poplatek
Název práce: Value added tax of public media
Autor(ka) práce: Hýža, David
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Slintáková, Barbora
Oponenti práce: Zídková, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Masterˈs thesis deals with the issue of public media and value added tax in connection with its costs. The aim of the thesis is based on the knowledge of the current situation in the field of legislation to interpret the impact of VAT without the right to deduct on the costs of public media. The thesis is divided into three parts, where the first part addresses the current and past legislative settings in the field of television and radio broadcasting by public media, including related disputes concerning this issue. The second part is devoted to the financing of public media regarding the relevant legislation. The structure of revenues of the largest Czech public medium, Czech Television, and methods of financing public media in various states of the European Union and beyond. The third part is the interpretation and subsequent analysis of VAT costs without the right to deduct. The analysis calculates the individual tax burden in relation to the concession fee in the case of different VAT regimes and their subsequent comparison.
Klíčová slova: Public media; value added tax; concession fee; Czech television

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Zdanění a daňová politika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra veřejných financí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 12. 2019
Datum podání práce: 31. 5. 2020
Datum obhajoby: 24. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71830/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: