Srovnání herních cloudových služeb

Název práce: Srovnání herních cloudových služeb
Autor(ka) práce: Mareš, Miroslav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Vencovský, Filip
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této diplomové práce jsou cloudové herní služby. Cílem této práce je porovnat současné cloudové herní služby a rozdíly požadavků na ně mezi českými a zahraničními hráči. Práce tohoto cíle dosahuje za pomoci analyzování vývoje herního průmyslu a jeho současného stavu, porovnání služeb na základě dotazníkového šetření mezi hráčskou komunitou a reálného testu jedné ze služeb. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část diplomové práce je teoreticky zaměřena a analyzuje videoherní průmysl z pohledu historického evolučního vývoje, současných metod monetizace, velikosti odvětví, struktury hráčské základny a také pozice cloudových služeb na herním trhu. Druhá část práce je prakticky orientována a je tvořena srovnáním služeb pro cloud gaming a praktickým testem. Srovnání služeb probíhá na základě vícekriteriální vědecké metody Fullerova trojúhelníku s váhami jednotlivých kritérií určenými dotazníkovým šetřením mezi hráčskou komunitou. Prakticky je testována služba GeForce Now a v testu jsou sbírána technologická data o kvalitě přenášeného obrazu v rámci kombinace vícero různých internetových připojení, vícero různě hardwarově silných fyzických zařízení a také vícero her. Na základě těchto dat pak v rámci předem definovaných otázek vyhodnocuji, jak moc je služba v současnosti využitelná zejména pro mobilní zařízení.
Klíčová slova: srovnání; videohry; cloudové herní služby; herní trh
Název práce: Comparison of gaming cloud services
Autor(ka) práce: Mareš, Miroslav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Vencovský, Filip
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this diploma thesis is cloud game services. The aim of this work is to compare current cloud game services and differences in requirements for them between Czech and foreign players. This is achieved by an analysis of the development of the gaming industry and its current state, a comparison of services based on a questionnaire survey between the gaming community, and a real test of one of the services. The diploma thesis is divided into two main parts. The first part of the thesis is theoretically focused and analyzing the video game industry in terms of historical evolution, current methods of monetization, industry size, player base structure and the position of cloud services in the game market. The second part of the work is practically oriented and consists of a comparison of services for cloud gaming and a practical test. The services are compared on the basis of the multi-criteria scientific method of the Fuller's triangle, with the weights of the individual criteria determined by a questionnaire survey among the gaming community. The GeForce Now service is practically tested, and the test collects technological data on the quality of the transmitted image within a combination of several different Internet connections, several different hardware-strong physical devices, as well as several games. Based on this data, I evaluate within pre-defined questions how much the service is currently usable, especially for mobile devices.
Klíčová slova: comparison; cloud gaming services; video game market; video games

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2019
Datum podání práce: 6. 12. 2020
Datum obhajoby: 27. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71174/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: