Vliv influencerů na nákupní chování spotřebitelů

Název práce: Vliv influencerů na nákupní chování spotřebitelů
Autor(ka) práce: Kolářová, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem influencerů na nákupní chování spotřebitelů. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda mají čeští influenceři vliv na nákupní chování spotřebitelů ve věkové kategorii do 30 let a navržení oblastí, na které by se měla firma zaměřit, pokud chce spolupracovat s influencery. V teoretické části je charakterizovaná marketingová terminologie, která souvisí s influencer marketingem. V praktické části jsou představeni vybraní influenceři a charakterizovány jejich marketingové aktivity. Následně je vyhodnocen výzkum zabývající se vnímáním influencerů mezi spotřebiteli a analýza vlivu na nákupní chování. V závěru jsou uvedena vhodná doporučení, která by měly zohlednit firmy spolupracující s influencery na marketingových kampaních.
Klíčová slova: influencer marketing; word of mouth; názorové vůdcovství; sociální sítě; kupní chování
Název práce: Impact of influencers on consumer´s purchasing behavior
Autor(ka) práce: Kolářová, Eliška
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis deals with the impact of influencers on consumer´s purchasing behavior. The aim of this thesis is to determine whether a czech influencers have an influence on purchasing behavior of consumer´s in age category up to 30 years and suggest areas which companies should focus on in cooperation with influencers. Marketing terminology, which is unique for influencer marketing, is characterized in the theoretical part of this thesis. In the practical part of the thesis selected influencers are presented together with the evaluation of theirs current marketing activities. Subsequently, the perception of influencers among consumers and analyse of impact on consumer´s purchasing behavior survey is evaluated. Appropriate recommendations for companies cooperating with influence rs on marketing campaigns are presented at the end of the thesis.
Klíčová slova: word of mouth; opinion leadership; social media; purchasing behavior; influencer marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 6. 2020
Datum podání práce: 27. 11. 2020
Datum obhajoby: 3. 2. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73701/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: