Příprava mediální propagace propojující ekologii a cestování

Název práce: Příprava mediální propagace propojující ekologii a cestování
Autor(ka) práce: Buk, Jindřich
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Horný, Stanislav
Oponenti práce: Strossa, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá přípravou seriálu propagujícího ekologické myšlení skrze cestování. Dává si za cíl poskytnout doporučení, jak vytvořit crowdfundingovou kampaň za účelem získání peněz na tvorbu seriálu a následně doporučení, jak tvořit samotný seriál. Práce začíná fází získávání prostředků skrze crowdfundingovou kampaň pro náklady, které budou spojeny se samotnou tvorbou. Popisuje kompletní proces analýzy kampaní na Startovač.cz a HitHit.cz od získání dat s pomocí web miningových metod přes přípravu dat až po získávání zajímavých doporučení pro tvorbu kampaně s pomocí data miningových nástrojů. Výstupem této části práce je sada doporučení, jak zvýšit šanci na úspěch crowdfundingové kampaně. Druhá část si dává za cíl umožnit tvůrci seriálu dosáhnout kvality někde mezi běžnými tvůrci pro YouTube a profesionálními televizními seriály. Snaží se poskytnout návod, jak s pomocí znalosti scenáristických a dalších teoretických pravidel dodat cestovatelsko-ekologickému dokumentu příběh a přitažlivost v očích diváka. Výstupem této části jsou dva scénáře, na kterých jsou ilustrovány zmiňované teoretické koncepty a sada doporučení pro tvorbu videa prezentujícího projekt na crowdfundingové platformě.
Klíčová slova: crowdfunding; LISp-Miner; analýza sentimentu; scenáristika; data mining; monomýtus; ekologie; web mining; střih; GUHA; RapidMiner
Název práce: Preparation of media promotion linking ecology and travel
Autor(ka) práce: Buk, Jindřich
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Horný, Stanislav
Oponenti práce: Strossa, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the preparation of a series promoting ecological thinking through travel. The goal of the thesis is to provide recommendations on how to create a crowdfunding campaign whose purpose is to finance the creation of the series and then recommendations on how to create the series itself. The thesis starts with the acquisition phase of the means through the crowdfunding campaign to finance the charges that will be linked to the creation itself. It describes the complete analytical process of the campaigns on Startovač.cz and HitHit.cz from the data acquisition thanks to web mining methods, through the preparation of the data, up to the acquisition of interesting recommendations for the creation of a campaign with the help of data mining tools. The outcome of this part of the thesis is a set of recommendations on how to increase the chances of success of a crowdfunding campaign. The aim of the second part of the thesis is to allow the creator to achieve a quality of the series somewhere between YouTube videos of ordinary producers and professional television series. It tries to provide instructions on how to add a storyline and attractiveness to an ecological-travel documentary with the help of scriptwriting knowledge and other theoretical rules. The outcome of this part of the thesis are two scenarios, in which are illustrated the mentioned theoretical concepts and the set of recommendations for the creation of a video that presents a project on a crowdfunding platform.
Klíčová slova: screenwriting; web mining; film editing; data mining; crowdfunding; GUHA; RapidMiner; LISp-Miner; sentiment analysis; hero's journey; ecology

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Znalostní a webové technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 10. 2019
Datum podání práce: 7. 12. 2020
Datum obhajoby: 2. 2. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71016/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: