Sémiotická analýza postav z počítačových her
Název práce: | Sémiotická analýza postav z počítačových her |
---|---|
Autor(ka) práce: | Le, Thach Thao |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Javora, Jakub |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se věnuje propojení sémiotiky kultury a designu herních postav. Cílem práce je prozkoumat možnost využití sémiotiky jako hlavního nástroje pro analýzu her a jeho následnou implementaci na design herních postav. Bakalářská práce je rozdělena na dva oddíly, na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má za úkol shrnout způsoby generování významu v designu a sémiotice. Dále se zabývá problematikou předchozích studií her a designem zábavy. V praktické části je ověřována možnost implementace sémiotiky kultury na hry. Ověřuji, zda všechny vlastnosti a funkce textu v kultuře splňují i hry. Je zde porovnán přístup dvou typů designerů postav. Následuje možný model pro design postav, který využívá sémiotiku pro konzistentní pochopení postavy napříč celou kulturou. |
Klíčová slova: | Sémiotika; počítačové hry; videohry; design herních postav |
Název práce: | Sémiotický model pro design herních postav |
---|---|
Autor(ka) práce: | Le, Thach Thao |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Javora, Jakub |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor’s thesis studies the connection between the semiotics of culture and character design. The purpose of this work is to examine the possibility of the application of semiotics as the main tool for game analysis and its implementation on character design. This bachelor’s thesis is divided into two sections, a theoretical section, and a practical section. The theoretical section summarizes meaning generation in design and in semiotics. It describes issues with game studies in the past and the design of fun. The practical section verifies the possibility of the semiotics of culture implementation to games. I examine wheather all the features and functions of text in culture are met by games. It compares two approaches of two types of the character designer. It’s followed by a potential character design model that uses semiotics for a consistent understanding of a character across the culture. |
Klíčová slova: | video games; computer games; semiotics; character design |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 6. 2. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 14. 12. 2020 |
Datum obhajoby: | 28. 1. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/72411/podrobnosti |