Potenciál úspěšnosti nově vznikající firmy poskytující chytré domácnosti v České republice

Název práce: Potenciál úspěšnosti nově vznikající firmy poskytující chytré domácnosti v České republice
Autor(ka) práce: Ertl, Marek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Fiala, Roman
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit potenciál úspěšnosti podnikatelské příležitosti, kterou autor spatřuje v poskytování chytrých domácností. Na základě zpracované literární rešerše odborné literatury vychází autor z vybraných částí podnikatelského plánu pro účely majitele, či managementu firmy k ověření úspěšnosti podnikatelské příležitosti v části praktické. Prvním cílem práce je prostřednictvím autorova vlastního výzkumu ověření závislosti mezi zájmem o nákup chytré domácnosti a demografickým rozdělením obyvatel ČR. Druhým cílem práce je definice cílové skupiny zákazníků chytrých domácností, která je provedena opět na základě výsledků autorova vlastního výzkumu. Třetím cílem práce je prostřednictvím PEST analýzy a Porterova modelu pěti sil identifikovat faktory makroprostředí, které mohou pozitivně i negativně ovlivnit úspěšnost takovéto firmy. Čtvrtým cílem práce je tvorba marketingové strategie reflektující identifikovanou cílovou skupinu zákazníků chytrých domácností, a to prostřednictvím vhodného positioningu a marketingového mixu 4P. Posledním cílem této práce je ověření finanční životaschopnosti projektu prostřednictvím rozhodovacích stromů, jejichž výsledky jsou zpracovány ve výkazu zisků a ztrát.
Klíčová slova: analýza trhu; podnikatelská příležitost; Porterův model pěti sil; rozhodovací strom; PEST analýza; finanční zhodnocení; marketingový mix 4P
Název práce: The success potential of a new company providing smart homes in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Ertl, Marek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Fiala, Roman
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to evaluate the potential of the business opportunity success that the author sees in providing smart homes. Based on the processed literary search of literature, the author draws on selected parts of the business plan for the purposes of the owner or management of the company to verify the success of the business opportunity in the practical part. The first aim of this work is to verify the dependence between the interest in buying a smart home and the demographic distribution of the population in Czech Republic through the author's own research. The second aim of this work is to define the target group of smart home customers, which is again performed on the basis of the results of the author's own research. The third aim of this work is to identify macroenvironmental factors that can positively and negatively affect the success of the company through PEST analysis and Porter's model of five forces. The fourth aim of this work is to create a marketing strategy reflecting the identified target group of customers of smart homes through suitable positioning and marketing mix 4P. The last aim of this work is to verify the financial viability of the project through decision trees, which results are processed in the profit and loss statement.
Klíčová slova: PEST analysis; Porter's five forces analysis; marketing mix 4P; business opportunity; market analysis; financial evaluation; decision tree

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 3. 2019
Datum podání práce: 15. 12. 2020
Datum obhajoby: 4. 2. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69229/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: