Analýza mediálního obrazu videoherního průmyslu v České republice v letech 2016–2020
Název práce: | Analýza mediálního obrazu videoherního průmyslu v České republice v letech 2016–2020 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hejkalová, Dominika |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Kubaš, Mario |
Oponenti práce: | Hanzlík, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce si klade za cíl analyzovat mediální obraz videoherního průmyslu v České republice v letech 2016 až 2020 a u nejmedializovanějších videoherních studií zhodnotit jejich medializaci na základě vydaných tiskových zpráv. Teoretická část práce se zaměřuje na význam českého videoherního průmyslu a jeho postavení v neherních médiích, dále pak vysvětluje důležitost medializace tohoto odvětví a popisuje faktory, které medializaci ovlivňují. Praktická část obsahuje analýzu mediálních sdělení o videoherním průmyslu, vybraných videoherních studiích a jejich tiskových zpráv. Dílčí mediální výstupy byly vyhledávány v mediální databázi Newton. Bylo zjištěno, že si s videoherním průmyslem dokáží novináři lépe poradit a jeho prezentace v masových médiích roste. |
Klíčová slova: | Videoherní průmysl; medializace; kvantitativní obsahová analýza; Warhorse Studios; Amanita Design |
Název práce: | Analysis of the media image of the video game industry in the Czech Republic in 2016–2020 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hejkalová, Dominika |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Kubaš, Mario |
Oponenti práce: | Hanzlík, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The diploma thesis aims to analyze the media image of the game industry in the Czech Republic in the years 2016 to 2020 and to evaluate the media coverage of the most mediated video game studios on the basis of published press releases. The theoretical part of the thesis focuses on the importance of the Czech video game industry and its position in non-specialized media, then explains the importance of media coverage of this industry and describes the factors that affect media coverage. The practical part contains an analysis of media messages about the video game industry, selected video game studios and their press releases. Partial media outputs were searched in the Newton media database. It has been found that journalists are better able to deal with the video game industry and its presentation in the mass media is growing. |
Klíčová slova: | Game industry; media coverage; quantitative content analysis; Warhorse Studios; Amanita Design |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 9. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 16. 12. 2020 |
Datum obhajoby: | 28. 1. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/75266/podrobnosti |