Chování filmových festivalů v době krize
Název práce: | Chování filmových festivalů v době krize |
---|---|
Autor(ka) práce: | Volná, Anna |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Hanzlík, Jan |
Oponenti práce: | Zelený, Martin |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce si kladla za cíl osvětlit, jakým způsobem se zachovaly filmové festivaly v roce 2020 mezi měsíci lednem až listopadem, kdy se v České republice šířil COVID-19. První teoretická část vymezuje konceptuální rámec krize a krizového managementu, zabývá se i vlivem krize na kulturní sektor. Jedna z kapitol je věnovaná obecnému popisu filmových festivalů a jejich role ve společnosti. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum postavený na analýze polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Rozhovory byly vedené s deseti zástupci filmových festivalů. Z analýzy vyplynulo, že filmové festivaly staví na loajální struktuře organizačního týmu a neměly, díky zkušenostem z minulosti, problém se na dané situace adaptovat. Problémy jim způsoboval nedostatečný odhad při tvorbě krizových scénářů, které byly příliš optimistické vzhledem k vývoji situace. |
Klíčová slova: | pandemie; Krizový management; kultura; Krize ; COVID-19; koronavirus; filmové festivaly |
Název práce: | Behavior of film festivals in times of crisis |
---|---|
Autor(ka) práce: | Volná, Anna |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Hanzlík, Jan |
Oponenti práce: | Zelený, Martin |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The diploma thesis aimed to show how film festivals reacted to the situation between January and November in 2020 when COVID-19 spread in the Czech Republic. The first theoretical part defines the conceptual framework of crisis and crisis management, deals with the impact of the crisis on the cultural sector. One of the chapters is devoted to a general description of film festivals and their role in society. The practical part is focused on qualitative research based on the analysis of semi-structured in-depth interviews. The interviews were conducted with ten representatives of film festivals. The analysis showed that film festivals lean on the loyal structure of their organizational team, and thanks to their past experience, they had no problem adapting to the given situations. Problems, however, resulted from them underestimating the development of the situation when creating their crisis scenarios which were too optimistic under the given state of affairs |
Klíčová slova: | culture; Crisis management; Pandemics; Crisis; Film festivals; COVID-19 |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 2. 3. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 16. 12. 2020 |
Datum obhajoby: | 28. 1. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/73644/podrobnosti |