Právní vědomí studentů středních škol

Název práce: Právní vědomí studentů středních škol
Autor(ka) práce: Novák, Adam
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hejda, Jan
Oponenti práce: Syrovátka, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou právního vědomí a jeho vztahu ke studentům středních škol. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaká je reálná úroveň právního vědomí studentů středních škol. Další cíle práce se zaměřili na nejpřínosnější zdroje informací, celkové rozebrání situace ohledně výuky práva na střední škole a způsoby, jakými může management školy ovlivnit právní vědomí studentů. Teoretická část se věnuje obecně školství, managementu školy, metod vzdělávání a samotnému právnímu vědomí včetně přehledu předešlých výzkumů. V praktické části byl proveden smíšený výzkum, první část (kvantitativní výzkum) byla provedena pomoví dotazníkového šetření. Následovala analýza získaných dat a vytvoření otázek pro rozhovor. Pomocí získaných údajů byl vytvořen komplexní obraz o právním vědomí studentů středních škol a taktéž byl vytvořen systém doporučení pro zkvalitnění výuky a zlepšení právního vědomí.
Klíčová slova: právo; právní vědomí; školství; školský management; vzdělávání; střední škola
Název práce: The Legal Consciousness of High School Students
Autor(ka) práce: Novák, Adam
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hejda, Jan
Oponenti práce: Syrovátka, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the issues surrounding legal consciousness and its relationship to secondary school students. The main goal of the work is to find out what is the true level of legal consciousness of high school students. Other goals of the work focus on the most beneficial sources of information, including a general analysis of the situation regarding the teaching of law in secondary schools and the ways in which the school management can affect student’s legal consciousness. The theoretical section is devoted to general education, school management, educational methods and legal consciousness itself, including an overview of the previous research. In the practical section, a mixed research was performed. The first part (quantitive research) was performed using a questionnaire survey. An analysis of the obtained data followed and was used in creating questions for the interview. The obtained data provided a comprehensive picture of the legal awareness of high school students and a system was created for recommendations for improving both teaching and legal consciousness.
Klíčová slova: law; legal consciousness; education; school management; secondary schools

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 10. 2020
Datum podání práce: 23. 4. 2021
Datum obhajoby: 9. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74609/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: