Využití sociálních sítí ve farmaceutickém průmyslu

Název práce: Využitie sociálnych sietí vo farmaceutickom priemysle
Autor(ka) práce: Lehocký, Erik
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Predmetom diplomovej práce je analýza farmaceutických spoločností na sociálnych sieťach. Cieľom diplomovej práce je za pomoci vybraných analytických a monitorovacích nástrojov, analyzovať stanovené ukazovatele pre vytipované farmaceutické spoločnosti a na základe tejto analýzy navrhnúť spoločnostiam sadu odporúčaní pre efektívnu komunikáciu a pôsobenie farmaceutických spoločností na sociálnych sieťach. Prvá časť práce obsahuje teoretické východiská, ktoré slúžia ako základ pre analytickú časť práce, zahŕňa vymedzenie sociálnych sietí so zameraním na marketing, konkrétnych zástupcov a vymedzenie farmaceutického priemyslu z hľadiska obmedzení pôsobenia na internete. Druhá a zároveň hlavná časť práce pozostáva z porovnania a výberu vhodných monitorovacích a analytických nástrojov pre analýzu na sociálnych sieťach a citovú analýzu. Za pomoci vybraných nástrojov sú následne analyzované vytipované farmaceutické spoločnosti na Facebooku a Twitteri s využitím vybraných ukazovateľov. Posledná časť kapitoly sa venuje analýze sentimentu na internete. Záverom tejto práce sú odporúčania navrhnuté na základe získaných poznatkov a výsledkov analýzy, ktoré poskytujú návrh na komunikáciu a optimálne využitie sociálnych sietí vo farmaceutickom priemysle.
Klíčová slova: monitorovacie nástroje; farmaceutický priemysel; sociálne siete; Twitter; analytické nástroje; citová analýza; Facebook
Název práce: Využití sociálních sítí ve farmaceutickém průmyslu
Autor(ka) práce: Lehocký, Erik
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Předmětem diplomové práce je analýza farmaceutických společností na sociálních sítích. Cílem diplomové práce je za pomoci vybraných analytických a monitorovacích nástrojů, analyzovat stanovené ukazatele pro vytipované farmaceutické společnosti a na základě této analýzy navrhnout společnostem sadu doporučení pro efektivní komunikaci a působení farmaceutických společností na sociálních sítích. První část práce obsahuje teoretická východiska, které slouží jako základ pro analytickou část práce zahrnuje vymezení sociálních sítí se zaměřením na marketing, konkrétních zástupců a vymezení farmaceutického průmyslu z hlediska omezení působení na internetu. Druhá a zároveň hlavní část práce sestává z porovnání a výběru vhodných monitorovacích a analytických nástrojů pro analýzu na sociálních sítích a citovou analýzu. Za pomoci vybraných nástrojů jsou následně analyzovány vytipované farmaceutické společnosti na Facebooku a Twitteru s využitím vybraných ukazatelů. Poslední část kapitoly se věnuje analýze sentimentu na internetu. Závěrem této práce jsou doporučení navrženy na základě získaných poznatků a výsledků analýzy, které poskytují návrh na komunikaci a optimální využití sociálních sítí ve farmaceutickém průmyslu.
Klíčová slova: analytické nástroje; citová analýza; Facebook; farmaceutický průmysl; monitorovací nástroje; sociální sítě; Twitter
Název práce: Use of social networks in the pharmaceutical industry
Autor(ka) práce: Lehocký, Erik
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The subject of the diploma thesis is the analysis of pharmaceutical companies on social networks. The diploma thesis aims to use selected analytical and monitoring tools to analyze the indicators for selected pharmaceutical companies and, based on this analysis, propose to companies a set of recommendations for effective communication and operation of pharmaceutical companies on social networks. The first part of the thesis contains theoretical background, which serves as a basis for the analytical part of the work, includes the definition of social networks with a focus on marketing, specific representatives, and the definition of the pharmaceutical industry in terms of restrictions on the internet. At the same time, the second and the main part of the work consists of comparison and selection of suitable monitoring and analytical tools for analysis on social networks and sentiment analysis. With the help of selected tools, selected pharmaceutical companies on Facebook and Twitter are subsequently analyzed using selected indicators. The last part of the chapter deals with the analysis of sentiment on the Internet. The conclusion of this work are recommendations based on the acquired knowledge and analysis results, which provide a proposal for communication and optimal use of social networks in the pharmaceutical industry.
Klíčová slova: analytical tools; Facebook; social networks; Twitter; pharmaceutical industry; sentiment analytics; monitoring tools

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 11. 2020
Datum podání práce: 25. 4. 2021
Datum obhajoby: 31. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74965/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: