Vývoj CSR v době ekonomické krize (formulace doporučení firmám)

Název práce: Vývoj CSR v době ekonomické krize (formulace doporučení firmám)
Autor(ka) práce: Půlpánová, Adéla
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit, jaký vliv mají ekonomické krize na vývoj společenské odpovědnosti firem (CSR). V teoretické části jsou představena různá pojetí a definice CSR, jež pomohou tuto problematiku přiblížit. Koncept CSR je zde představen v historickém kontextu a není opomenuta ani jeho kritika. Další část práce popisuje vývoj CSR během finanční krize v roce 2008–2009 a během současné krize spojené s pandemií COVID-19. V rámci praktické části jsou analyzovány výsledky vlastního výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření a případové studie, vedené pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Na základě výsledků z obou částí výzkumu je poté zhodnocen vývoj CSR a formulována doporučení firmám, jak k oblasti společenské odpovědnosti v kontextu krize přistupovat.
Klíčová slova: CSR; Společenská odpovědnost firem; krize; pandemie COVID-19; udržitelnost
Název práce: Evolvement of CSR During the Economic Crisis (recommendations to companies)
Autor(ka) práce: Půlpánová, Adéla
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the impact of economic crisis on evolvement of corporate social responsibility (CSR). In theoretical part, different conceptions of CSR and its definitions are introduced to help better understand the issue. CSR is presented in its historical context and criticism of the concept is not omitted as well. The next part describes the evolvement of CSR during the Great Recession of 2008–2009 and during current COVID-19 crisis. Under the practical part is the analysis of results from own research, based on conducted survey and case studies, which were conducted with use of semi-structured interviews. The evolvement of CSR is then evaluated based on results from both parts of the research and recommendations for companies on how to approach corporate social responsibility in the context of crisis are formulated.
Klíčová slova: Corporate Social Responsibility; CSR; crisis; COVID-19 pandemic; sustainability

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 5. 2020
Datum podání práce: 29. 4. 2021
Datum obhajoby: 11. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73438/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: