Vliv technologického pokroku na nákupní chování zákazníků

Název práce: Vliv technologického pokroku na nákupní chování zákazníků
Autor(ka) práce: Nawabi, Jusuf
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se věnuje tématu moderních technologiím užívaných v maloobchodě a jejich vlivu na nákupní chování zákazníků v České republice. Pozornost byla věnována technologiím, které se v současné době využívají na tuzemském trhu, ale bylo upozorněno i na trendy v zahraničí. Cíl diplomové práce je identifikovat používané nové technologie v maloobchodě a zhodnotit postoje a názory českých zákazníků. V rámci teoretické části byly formulovány teoretické poznatky o obchodě, nákupním chování a technologiích. V praktické části byla provedena analýza vybraných potravinářských i nepotravinářských řetězců. Zkoumáno bylo tržní prostředí na českém trhu a srovnání s trhy zahraničními. Na závěr byl proveden kvantitativní a kvalitativní výzkum s cílem zhodnotit postoje a názory na využívané technologie v tuzemském maloobchodě. Na základě výzkumu bylo navrženo doporučení, které mohou využít řetězce k rozšíření svého podnikání.
Klíčová slova: Maloobchod; Technologie; Obchod; Nákupní chování zákazníků; Technologický pokrok
Název práce: The impact of technological progress on customer buying behaviour
Autor(ka) práce: Nawabi, Jusuf
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master’s thesis is focused on modern technologies used in retail trade and their influence on customer buying behaviour in the Czech Republic. Special attention is paid to technologies used in the Czech market but was notified also on trends abroad. The goal of this work is to identify new technologies used in retail and evaluate the attitudes and opinions of Czech customers. The theoretical part was focused on theoretical findings of retail, customer shopping behaviour, and technologies. The practical part was focused on analysis of chosen food and non – food retail chains and the market environment on the Czech market and comparison with foreign markets was examined. Finally, quantitative and qualitative research was conducted in order to evaluate attitudes and opinions on the technologies used in domestic retail. Based on the research, recommendations have been proposed that can use retail chains to expand their business.
Klíčová slova: Technological progress; Trade; Retail; Customer buying behaviour; Technologies

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 8. 2019
Datum podání práce: 29. 4. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70304/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: