Právní aspekty klamavé reklamy v oblasti počítačových her

Název práce: Právní aspekty klamavé reklamy v oblasti počítačových her
Autor(ka) práce: Zhelnin, Vasilii
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Levý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problémem klamavé reklamy v oblasti počítačových her. Cílem práce je identifikovat formy vyjádření klamavé reklamy v oblasti počítačových her a pochopit, zda jsou stávající právní nástroje schopny vyřešit právní vztahy a problémy v této oblasti, a v případě nedostatečné právní úpravy navrhnout možná řešení těchto problémů. Studie pomocí analytických, statistických metod a metod výkladu práva hodnotí vývoj povahy a pojetí počítačových her jako předmětu práva, jejich regulaci a reakci na jejich klamavou reklamu v USA, EU, ČR a vybraných jiných zemích. Přínos této práce spočívá v komplexní analýze problematiky, a to i z perspektivy účastníků trhu, orgánů vykonávajících dohled v této oblasti i spotřebitelů, což umožňuje kriticky posoudit možnosti současné i budoucí legislativy a přístupy různých úřadů a organizací k hodnocení klamavé reklamy v této oblasti.
Klíčová slova: reklama; počítačové hry; právo; klamavá reklama
Název práce: Legal aspects of misleading advertising in the field of computer games
Autor(ka) práce: Zhelnin, Vasilii
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Levý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The final thesis touches upon the problem of misleading advertising in computer games. The goal of this work is to identify forms in which misleading advertising for computer games is expressed and to understand whether existing legal instruments are able to regulate legal relationships and problems in this area and to suggest possible solutions to these problems if the legislation is insufficient. The research evaluates the development of the nature and concept of computer games as an object of law, their regulation, and response to their misleading advertising in the USA, the EU, the Czech Republic, and selected other countries using analytical, statistical, and legal interpretation methods. The contribution of this work lies in a comprehensive analysis of the issue, from the perspective of market players, regulators, and consumers, which allows a critical assessment of current and future legislation and approaches of various authorities and organizations to evaluate misleading advertising in this area.
Klíčová slova: computer games; advertising ; misleading advertising; law

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra podnikového a evropského práva

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 11. 2019
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 3. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71779/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: