Využití sociálních sítí v neziskových organizacích

Název práce: Využití sociálních sítí v neziskových organizacích
Autor(ka) práce: Kadeřávek, Jakub
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je zaměřena na využití sociálních sítí v neziskových organizacích. Cílem práce je vyhodnotit, jak Společnost DUHA a další neziskové organizace využívají sociální sítě a navrhnout změny, jaké by měla Společnost DUHA učinit, aby ji sociální sítě přinášely více užitku. Práce nejprve charakterizuje neziskové organizace. Definuje, co je to nezisková organizace, jaký má způsob financování, jakých může nabývat právních forem a jak neziskové organizace využívají marketing. Následně charakterizuje, co jsou to sociální sítě, jak na nich komunikovat, jaké přínosy organizacím přináší a jaká jsou specifika u neziskových organizací. K naplnění cílů je využita kvantitativní a kvalitativní analýza. V rámci kvantitativní analýzy je provedena analýza třinácti neziskových organizací. Analýza se zabývá tím, jaké sociální sítě využívají a jak je využívají. Ukázalo se, že největší neziskové organizace v České republice působí na několika sociálních sítích a jsou zde každodenně aktivní, zatímco menší neziskové organizace stále potenciál sociálních sítí plně nevyužívají. Mezi nejpoužívanější sociální sítě stále patří Facebook, následuje Instagram, LinkedIn a Twitter. V poslední části je provedena kvalitativní analýza. Ta zahrnuje, jak sociální sítě využívají ve Společnosti DUHA. Součástí je i přepis rozhovoru s marketingovou specialistkou přes sociální sítě ze Společnosti DUHA. Práce přináší pohled do reálné neziskové organice a jak zde sociální sítě vnímají. Ve Společnosti DUHA si uvědomují zvyšující se trend a důležitost sociálních sítí a snaží se na nich rok od roku zvyšovat svoji aktivitu. V závěru jsou formulovány konkrétní kroky, které by Společnost DUHA měla učinit, aby její působení na sociálních sítích bylo úspěšnější.
Klíčová slova: Facebook; nezisková organizace; sociální síť; Společnost DUHA
Název práce: Utilization of social networks in nonprofit organizations
Autor(ka) práce: Kadeřávek, Jakub
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on utilization of social networks in nonprofit organizations. The goal is to assess how Společnost DUHA and other nonprofit organizations use social networks and suggest optimizations that Společnost DUHA should do for more benefits. It firstly defines what nonprofit organizations are and how they are financed. Then what legal entities they can form and how they market themselves. Additionally, it characterizes social networks and how to communicate on them. As well as what benefits they present and what specifics there are for nonprofit organizations. To achieve the goal, the thesis uses quantitative and qualitative analyses. As for the quantitative one, it analyses thirteen nonprofit organizations. It evaluates what social networks they use and how. The outcomes show the biggest nonprofit organizations in the Czech Republic actively use multiple social networks everyday. On the other hand, smaller nonprofit organizations do not fully potentialize from social networks. Among the most used social networks is Facebook, followed by Instagram, LinkedIn and Twitter. In the last part, the thesis proceeds with the qualitative analysis consisting of how Společnost DUHA utilizes social networks. It also includes a transcript of conversation with a social net-works marketing specialist from Společnost DUHA. The thesis provides new insights to a real nonprofit organization and its perception of social networks. Společnost DUHA is aware of the escalating trend and importance of social networks and is therefore gradually increasing its partic-ipation year by year. At the very end, the thesis formulates exact steps Společnost DUHA should take in order to render their social network management more successful.
Klíčová slova: Facebook; nonprofit organization; social network; Společnost DUHA

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 11. 2020
Datum podání práce: 3. 5. 2021
Datum obhajoby: 31. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75065/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: