Recommender system pro B2B data

Název práce: Recommender system for B2B data
Autor(ka) práce: Zajda, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stanovská, Iva
Oponenti práce: Fait, Jan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This bachelors thesis examines the topic of practical recommender systems. The document consists of both theoretical and practical parts. The theoretical part starts by describing and defining the concept of a recommender system. Then the history and development of these systems are briefly described. The main concepts and design approaches are introduced based on several publications about the topic. The strengths and weaknesses of each design approach are considered. One of these approaches is chosen, specifically the content-based approach, with the help of the facts described in the theoretical part. The principles of this approach are used to design a practical recommender system that proposes potential customers to sales representatives in the B2B market. The input of this algorithm are real-world data from the Czech market provided by a company with experience and expertise in this field. The first result of the practical part of the thesis is an automated algorithm that recommends companies to sales representatives based on their historical behavior. The second result is a web interface created to configure and test the algorithm. The last part of the thesis evaluates the created solution and proposes future steps to further develop and improve it.
Klíčová slova: recommender system; content-based filtering; e-commerce
Název práce: Recommender system pro B2B data
Autor(ka) práce: Zajda, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stanovská, Iva
Oponenti práce: Fait, Jan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá problematikou praktických doporučovacích systémů. Dokument sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části je nejdříve představen a definován pojem doporučovacích systémů. Poté je stručně popsána historie a vývoj těchto systémů. Následně jsou podrobně představeny základní přístupy k tvorbě takových systémů, založeny na odborných publikacích zabývajících se touto problematikou. Jsou zváženy silné a slabé stránky každého z těchto přístupů. Jeden z přístupů popsaných v teoretické části je poté zvolen, konkrétně tzv. content-based přístup. Na základě toho přístupu je následně navržen praktický systém, který doporučuje potenciální zákazníky pro obchodníky z B2B trhu. Vstupem pro tento algoritmus jsou reálná data z českého trhu, která poskytla firma zabývající se touto problematikou. Prvním dílčím výsledkem praktické části je automatizovaný algoritmus pro doporučování firem obchodníkům na základě jejich historických interakcí. Druhým dílčím výsledkem praktické části je webové rozhraní pro správu a testování tohoto algoritmu. Na závěr jsou zváženy silné i slabé stránky vytvořeného řešení, a jsou navrženy budoucí kroky k jeho rozšíření a vylepšení.
Klíčová slova: recommender systém; content-based filtrování; e-commerce

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2020
Datum podání práce: 10. 5. 2021
Datum obhajoby: 23. 8. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74467/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: