Bariéry vyšší penetrace trhu s elektromobily

Název práce: Bariéry vyšší penetrace trhu s elektromobily
Autor(ka) práce: Kršňák, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hönig, Vladimír
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá bariérami vyššího rozvoje elektromobility v České republice. Cílem práce je zhodnotit současný stav rozvoje elektromobility jak na úrovni světové, evropské, tak i na úrovni České republiky. Práce objasňuje základní pojmy elektromobility a popisuje strategie rozvoje elektromobility na úrovni Evropské unie, České republiky, ale také samotných automobilových výrobců. Hlavním přínosem práce je zhodnocení ekonomických bariér v podmínkách podniku Freshlabels a vyhodnocení návratnosti investice do elektrifikace vozového parku, kdy jsou porovnávány náklady na elektromobil a běžný automobil. Náklady jsou porovnávány metodou celkových nákladů na vlastnictví (TCO) a zhodnocení návratnosti je provedeno pomocí bodu zvratu. Ostatní bariéry byly hodnoceny na základě literární rešerše odborných publikací.
Klíčová slova: bariéry; strategie; náklady; elektromobilita
Název práce: Barriers to higher penetration of the electric vehicle market
Autor(ka) práce: Kršňák, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hönig, Vladimír
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with barriers to higher development of electromobility in the Czech Republic. The aim of the work is to evaluate the current state of development of electromobility at the global, European and Czech level. The thesis clarifies the basic concepts of electromobility and describes the strategies for the development of electromobility at the level of the European Union, the Czech Republic, but also the car manufacturers themselves. The main benefit of the work is the evaluation of economic barriers in the conditions of the company Freshlabels and the evaluation of the return on investment in the electrification of the vehicle fleet, which compares the costs of electric cars and ordinary cars. Costs are compared using the total cost of ownership (TCO) method and the evaluation of the return on investment is made using a turning point method. Other barriers were evaluated on the basis of a literature research of scientific publications.
Klíčová slova: investment; electromobility; costs; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 11. 2020
Datum podání práce: 12. 5. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75085/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: