Segmentace trhu ekoproduktů

Název práce: Segmentace trhu ekoproduktů
Autor(ka) práce: Vrána, Daniel
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kováčová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá segmentací trhu ekoproduktů v České republice, tedy produktů krátkodobé spotřeby, které jsou šetrné k životnímu prostředí, a to procesem výroby nebo způsobem spotřeby. Výzkum se zabývá pouze spotřebními ekoprodukty a vztahy spotřebitelů k těmto produktům. Práce se nezabývá předměty dlouhodobé spotřeby, biopotravinami, ekologickým zemědělstvím nebo obnovitelnými zdroji. Teoretická část se zabývá vymezením segmentace trhu, včetně definic, členění segmentace, segmentačního procesu a přiblížení problematiky ekologie. Praktická část je rozdělena na dvě části. V první části byla provedena segmentace na základě dat MML-TGI. Tato segmentace byla provedena pomocí faktorové analýzy, shlukové analýzy, obecné analýzy a kontingenčních tabulek. Tímto způsobem bylo odhaleno 5 výsledných segmentů, které byly následně popsány. V druhé fázi praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření na vzorku N=388. Výsledky dotazníkového šetření byly využity na doplnění profilu segmentů a vytvoření závěrečného marketingového doporučení pro segment zájemců o ekoprodukty.
Klíčová slova: Ekoprodukty; Segmentace trhu; MML-TGI; Faktorová analýza; Udržitelnost
Název práce: Market segmentation of ecoproducts
Autor(ka) práce: Vrána, Daniel
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kováčová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of this master’s thesis is focused on segmentation of ecoproducts market in Czech Republic, this means products with less harmful impact on enviroment. Research is focused only on consumer products and consumer relationship to ecoproducts. Thesis excludes organic food, organic farming or renewable resources. The theoretical part deals with the definition of market segmentation, including definitions, division of segmentation and segmentation process. The practical part is divided into two parts. The first part performed segmentation based on MML-TGI data. This segmentation was performed using factor analysis, cluster analysis, general analysis and contingency tables. In this way, 5 resulting segments were revealed, which were subsequently described. In the second phase of the practical part, a questionnaire survey was performed on a sample N = 388. The results of the questionnaire survey were used to supplement the segment profile and formulation of a final marketing recommendation for the segment of those interested in ecoproducts.
Klíčová slova: Market segmentation; MML-TGI; Ecoproducts; Factor analysis; Sustainability

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 2. 2020
Datum podání práce: 12. 5. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74330/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: