Diplomová práce se zabývá segmentací trhu ekoproduktů v České republice, tedy produktů krátkodobé spotřeby, které jsou šetrné k životnímu prostředí, a to procesem výroby nebo způsobem spotřeby. Výzkum se zabývá pouze spotřebními ekoprodukty a vztahy spotřebitelů k těmto produktům. Práce se nezabývá předměty dlouhodobé spotřeby, biopotravinami, ekologickým zemědělstvím nebo obnovitelnými zdroji. Teoretická část se zabývá vymezením segmentace trhu, včetně definic, členění segmentace, segmentačního... zobrazit celý abstraktDiplomová práce se zabývá segmentací trhu ekoproduktů v České republice, tedy produktů krátkodobé spotřeby, které jsou šetrné k životnímu prostředí, a to procesem výroby nebo způsobem spotřeby. Výzkum se zabývá pouze spotřebními ekoprodukty a vztahy spotřebitelů k těmto produktům. Práce se nezabývá předměty dlouhodobé spotřeby, biopotravinami, ekologickým zemědělstvím nebo obnovitelnými zdroji. Teoretická část se zabývá vymezením segmentace trhu, včetně definic, členění segmentace, segmentačního procesu a přiblížení problematiky ekologie. Praktická část je rozdělena na dvě části. V první části byla provedena segmentace na základě dat MML-TGI. Tato segmentace byla provedena pomocí faktorové analýzy, shlukové analýzy, obecné analýzy a kontingenčních tabulek. Tímto způsobem bylo odhaleno 5 výsledných segmentů, které byly následně popsány. V druhé fázi praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření na vzorku N=388. Výsledky dotazníkového šetření byly využity na doplnění profilu segmentů a vytvoření závěrečného marketingového doporučení pro segment zájemců o ekoprodukty. |