-Postavení firmy MAKRO v českém obchodě

Název práce: -Postavení firmy MAKRO v českém obchodě
Autor(ka) práce: Caletková, Miroslava
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
-V mé bakalářské práci na téma ?Postavení firmy Makro v českém obchodě? se podrobněji zabývám firmou Makro Cash & Carry v ČR. Obsah své práce jsem rozvrhla do tří hlavních oddílů. První část je teoretická, kde vysvětluji základní pojmy jako jsou např. maloobchod, velkoobchod a jejich členění, ale také zde poskytuji obecné informace o skupině METRO group. Druhá část se zaměřuje pouze na firmu Makro. Mapuji zde historii tohoto velkoobchodu od příchodu firmy do České republiky až po ovládnutí celého trhu. A v závěrečném oddílu zpracovávám nové strategii velkoobchodu jako je např. nové trendy použité v oblasti podpory prodeje a další plány managementu Makra C & C ČR. Závěrem bych chtěla říct, že i když společnosti Makro C & C ČR loni klesly tržby a zákazníci v jejich dvanácti velkoprodejnách utratili asi o 700 mil. Kč méně, tak přesto Makro zůstává stále jedničkou na trhu. Management společnosti Makro nehodlá polevovat a má připraveno spoustu nových projektů. Jejich nynější strategie nestojí na budování nových obchodů v dalších městech, ale zaměřují se na své klíčové zákazníky, které chtějí donutit, aby utráceli víc. Mezi jejich marketingové tahy patří zviditelnění se pomocí mnoha akcí a veletrhů, kterých se zúčastňují nejen jako vystavovatelé, ale mnohdy jako generální partneři. Zmínila bych G+H (mezinárodní veletrh gastronomie), Živnostník roku nebo Makro víno roku. Tato soutěž je určena pro domácí výrobce vína a za tři roky svého konání si získala své renomé. Dalším projektem je Makro Incoma Index, který sleduje vývoj maloobchodu v ČR a snaží se také pomoci drobným obchodníkům, poradit jim v jejich podnikání a zvýšit jejich šance na úspěch v boji s velkou konkurencí. Dalším cílem Makra C & C, který se úspěšně daří plnit, je zvýšení důrazu zákazníků na kvalitu. Ve světě je téměř samozřejmostí, že kvalita je největší prioritou při výběru zboží. V České republice stále ještě převládají finanční a reklamní aspekty, ale i to je jen otázkou času a růstu životní úrovně, kdy si začnou zákazníci kvality více vážit a vyhledávat ji. Společnost Makro se chce stát leaderem tohoto trendu, a proto je partnerem Evropského týdne kvality společně s českou vládou. Nakonec bych chtěla zdůraznit, že Makro C & C patří mezi jedničky na trhu a stále se drží na předních místech. Troufám si říct, že v budoucnu tomu nebude jinak, aspoň celosvětový rozmach této skupiny a samotné koncepce Cash & Carry tomu tak nasvědčuje. Musím bohužel konstatovat, že získávání materiálů pro tuto práci bylo nesnadné. Na jejich vlastních internetových stránkách jsou informace nedostačující nebo zastaralé a management mi taky nevyšel vstříc.
Klíčová slova: vývoj tržeb; maloobchodní řetězce; cash&carry; maloobchod; velkoobchod

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 9. 2006
Datum podání práce: 11. 9. 2006
Datum obhajoby: 23. 1. 2007
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/3827/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: