Efektivnost veřejných výdajů na terciární vzdělávání
Název práce: | Efektivnost veřejných výdajů na terciární vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hřebík, Roman |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Slintáková, Barbora |
Oponenti práce: | Hulínský, Lukáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat efektivnost veřejných výdajů na terciární vzdělávání. Data byla analyzována za použití metody DEA modelem, který obsahoval jeden vstup a dva výstupy. Vstupní proměnná byla reprezentována procentem veřejných výdajů na terciární vzdělávání k HDP. Výstupní proměnné byly reprezentovány mírou zaměstnanosti vysokoškolských absolventů a jejich procentuálním zastoupením v populaci. Efektivnost byla měřena pomocí metody DEA na úrovni 22 členských států EU. Výsledky analýzy označily 4 země z 22 sledovaných jako efektivní. Z analyzovaného modelu dále vyplynulo, že vyšší poměr vynaložených veřejných výdajů na terciární vzdělávání k HDP nevede k tomu, že se jednotky stanou efektivními. |
Klíčová slova: | náklady na terciární vzdělávání; vysoké školy; metoda datových obalů; zdroje financování terciárního vzdělávání; terciární vzdělávání |
Název práce: | Efficiency of public expenditure on tertiary education |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hřebík, Roman |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Slintáková, Barbora |
Oponenti práce: | Hulínský, Lukáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this thesis was to analysise efficiency of public expenditure on tertiary education. Data were analyzed with DEA method using a model which had one input and two outputs. The input was represented by a percentage of public expenditure on tertiary education to GDP. Outputs were represented by employment rate of people with diploma and by ratio of people with diploma to total population. The efficiency was measured with DEA method in 22 member countries of European Union. The results of analysis denoted 4 of 22 countries as efficient. The model showed that higher ratio of public expenditure spent on tertiary education as a percentage of GDP hadn‘t led countries to be efficient. |
Klíčová slova: | tertiary education; higher education institutions; data envelopment analysis; sources of financing higher education; costs of tertiary education |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Finance |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra veřejných financí |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 9. 3. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 24. 5. 2021 |
Datum obhajoby: | 8. 6. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/76577/podrobnosti |