Společenská odpovědnost a její vnímání spotřebiteli

Název práce: Společenská odpovědnost a její vnímání spotřebiteli
Autor(ka) práce: Řezníková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Závodná, Lucie Sára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je zjistit a zanalyzovat vliv společenské odpovědnosti obchodních řetězců na různé skupiny osob. Pomocí kvantitativní metody, konkrétně dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 143 respondentů, byla získána primární data pro samotný výzkum zaměřený na věk, pohlaví a vzdělání českých spotřebitelů a jejich vliv na CSR obchodních řetězců. Bylo zjištěno, že o tuto problematiku se zajímají spíše ženy než muži, důležitější je pro osoby vysokoškolsky vzdělané než pro osoby se základním vzděláním, a nakonec to, že Generace X se o dané téma zajímá nejméně, dále Generace Y a pro Generaci Z je CSR nejdůležitější. Bylo zjištěno, že obecně má CSR podstatný vliv při rozhodování o nákupu. Spotřebitelé jsou přesvědčeni, že společnosti se zaměřují na ochranu životního prostředí, férové jednání se zaměstnanci i zákazníky, ale také na jejich vlastní ekonomický zisk. Spotřebitelé si jsou ochotni z velké části připlatit za společensky odpovědný produkt, jedná se však o minimální částku.
Klíčová slova: společenská odpovědnost; generace X, Y a Z; spotřební chování
Název práce: Corporate Social Responsibility and the consumers
Autor(ka) práce: Řezníková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Závodná, Lucie Sára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of this thesis is to analyse the impact of corporate social responsibility of retail chains on different groups of people. By quantitative method (survey with 143 respondents) I collected the primary data for the research that was aimed at the influence of age, sex and education on CSR of retail chains. The results showed that women are more interested in this matter then men, also, it is more important for people with higher education, and finally, the results showed that generation X is the least interested in CSR, followed by Generation Y with Generation Z as the most interested in the topic. The research suggest that the CSR has significant impact on the buying decision. The consumers believe that the companies are focusing on the environment protection, fair behaviour towards employees, and on their economic profit. The consumers are willing to pay more for products if the company is focusing on CSR, even though the amount is very low.
Klíčová slova: Corporate Social Responsibility; Generation X, Y and Z; Consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2019
Datum podání práce: 27. 6. 2021
Datum obhajoby: 26. 8. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70837/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: