Aktivizmus značiek a ich dopad na marketing

Název práce: Aktivizmus znaciek a ich dopad na marketing
Autor(ka) práce: Fajtova, Maria Lujza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá aktivizmom značiek a ich dopadom na marketing v dvoch krajinách, konkrétne v Českej republike a v Brazílii. Jej cieľom bolo porovnať aktivity značiek v rámci ich aktivizmu v iných krajinách, ich marketing, finančné profity ako aj poslanie a víziu značiek. Následne sa zisťovalo ako sa odlišuje spotrebiteľské správanie medzi študentmi z Českej republiky a študentmi z Brazílie. V teoretickej časti je literárna rešerš, v ktorej sú priblížené definície ohľadom témy. Na základe literatúry, boli stanovené tri výskumné otázky, ktoré sa sústredili na dôvod praktizovania rôzneho marketingu značiek v iných krajinách, aké konkrétne aktivity značky uskutočňujú a aký je rozdiel medzi spotrebiteľmi v ČR a v Brazílii. Na prvé dve otázky bola využitá detailná analýza značiek a na spotrebiteľské chovanie bol použitý dotazník, ktorého sa zúčastnilo 200 študentov, z ktorých bolo 100 študentov z Českej republiky a 100 z Brazílie. Na základe výskumu sa ukázali značné nezrovnalosti medzi marketingovými aktivitami značiek v iných krajinách, výsledky analýzy naznačili určitý neautentizmus značiek. Z dotazníka bolo zistené, že študenti v Českej republike rozumejú pod aktivizmom niečo iné ako študenti z Brazílie, taktiež študenti z ČR propagujú názor, že ak chce byť značka úspešná nemusí propagovať aktivizmus, kdežto brazílska strana sa odbáča od názoru.
Klíčová slova: LGBTQ; udržatelnosť; marketing
Název práce: Aktivizmus značiek a ich dopad na marketing
Autor(ka) práce: Fajtova, Maria Lujza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá aktivismem značek a jejich dopadem na marketing ve dvou zemích, konkrétně v České republice a v Brazílii. Jejím cílem bylo porovnat aktivity značek v rámci jejich aktivismu v jiných zemích, jejich marketing, finanční profity i poslání a vizi značek. Následně se zjišťovalo jak se odlišuje spotřebitelské chování mezi studenty z České republiky a studenty z Brazílie. V teoretické části je literární rešerše, ve které jsou přiblíženy definice ohledně tématu. Na základě literatury, byly stanoveny tři výzkumné otázky, které se soustředily na důvod praktikování různého marketingu značek v jiných zemích, jaké konkrétní aktivity značky provádějí a jaký je rozdíl mezi spotřebiteli v ČR a Brazílii. Na první dvě otázky byla využita detailní analýza značek a na spotřebitelské chování byl použit dotazník, kterého se zúčastnilo 200 studentů, z nichž bylo 100 studentů z České republiky a 100 z Brazílie. Na základě výzkumu se ukázaly značné nesrovnalosti mezi marketingovými aktivitami značek v jiných zemích, výsledky analýzy naznačily určitý neautentismus značek. Z dotazníku bylo zjištěno, že studenti v České republice rozumějí pod aktivismem něco jiného než studenti z Brazílie, také studenti z ČR propagují názor, že chce-li být značka úspěšná nemusí propagovat aktivismus, kdežto brazilská strana se odbáčí od názoru.
Klíčová slova: LGBTQ; udzatelnost; marketing
Název práce: Brand activism and their impact on marketing
Autor(ka) práce: Fajtova, Maria Lujza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with brand activism and their impact on marketing in two countries, specifically in Czech Republic and Brazil. Goal of the thesis was to compare the activities of brands within their activism in other countries, their marketing, financial profits as well as the mission and vision of brands. Subsequently, it was investigated how consumer behavior differs between students from the Czech Republic and students from Brazil. In the theoretical part there is a literature review, in which definitions regarding the topic are approached. Based on the literature, three research questions were identified, which focused on the reason for practicing various brand marketing in other countries, what specific brand activities they perform and what is the difference between consumers in the Czech Republic and Brazil. A detailed analysis was used for the first two questions and a questionnaire was used for consumer behavior, which was attended by 200 students, 100 students from the Czech Republic and 100 from Brazil. The research showed significant discrepancies between the brand's marketing activities in other countries, and the results of the analysis indicated some brand inauthenticity. The questionnaire showed that students in the Czech Republic understand activism as something other than students from Brazil, students from the Czech Republic also promote the view that if the brand wants to be successful, it does not have to promote activism, while the Brazilian side think differently.
Klíčová slova: sustainability; marketing; LGBTQ

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 6. 2021
Datum podání práce: 11. 12. 2021
Datum obhajoby: 8. 2. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77287/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: