Internacionalizační výzvy malých a středních podniků: Empirický průzkum odvětví pohostinství

Název práce: Internationalization challenges of SMEs: An empirical inquiry of hospitality industry
Autor(ka) práce: Karimov, Kamran
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Vlčková, Jana
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Small and medium-sized businesses (SMEs) play a critical role in broadening and attaining long-term economic development. These specific overall economic participants have a proven record of contributing to the creation of a competitive business climate, which is beneficial to the creation of new employment and development of economic performance at a country and sectoral levels. SMEs, on the other hand, frequently face a variety of problems and impediments that obstruct their development and long-term viability. The hurdles are particularly severe in developing market business ecosystem, since these nations are frequently in the midst of a critical shift. As a result, the goal of this master’s thesis is to perform an empirical investigation of the chances for SMEs to prosper in growing economies. The current study examines the performance of hospitality sector, with inclusion of hotels and restaurant and seeks to address the following key research question: -What are the critical challenges that hinder the hospitality sector SMEs in their internationalization process? The current study employed a quantitative analysis technique, which followed the systematic review of the topic-related studies to identify the most commonly emphasized challenges connected to SMEs’ internationalization, and then applies it to the hospitality industry, with a focus on hotels and restaurants, utilizing a quantitative research approach. Following that, a quantitative survey is used to reach out to potential SMEs using empirical surveys in order to assess the difficulties found during the systematic review. Overall, 143 responses from 71 SMEs operating in hotel and restaurant businesses are included in the study, with data analysis conducted through structural equation modelling (SEM). Following the data analysis process, the research offers theoretical and practical recommendations for supporting SMEs in international trade to key stakeholders ranging from SMEs themselves to industry as a whole and the government.
Klíčová slova: SME; Hospitality sector and its challenges; Propensity to internationalization
Název práce: Internacionalizační výzvy malých a středních podniků: Empirický průzkum odvětví pohostinství
Autor(ka) práce: Karimov, Kamran
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Vlčková, Jana
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Malé a střední podniky (MSP) hrají zásadní roli při rozšiřování a dosahování dlouhodobého hospodářského rozvoje. Tito konkrétní celkoví ekonomickí účastníci prokazatelně přispívají k vytváření konkurenčního podnikatelského klimatu, což je přínosné pro vytváření nových pracovních míst a rozvoj ekonomické výkonnosti na úrovni země a sektorů. Na druhé straně malé a střední podniky často čelí různým problémům a překážkám, které brání jejich rozvoji a dlouhodobé životaschopnosti. Překážky jsou obzvláště závažné v rozvíjejícím se tržním podnikatelském ekosystému, protože tyto země jsou často uprostřed kritické změny. V důsledku toho je cílem této diplomové práce provést empirické zkoumání šancí malých a středních podniků prosperovat v rostoucích ekonomikách. Současná studie zkoumá výkonnost sektoru pohostinství, včetně hotelů a restaurací, a snaží se odpovědět na následující klíčovou výzkumnou otázku: - Jaké jsou kritické výzvy, které brání MSP v pohostinském sektoru v jejich procesu internacionalizace? Současná studie použila techniku kvantitativní analýzy, která následovala po systematickém přezkoumání tematických studií, aby identifikovala nejčastěji zdůrazňované výzvy spojené s internacionalizací malých a středních podniků, a poté ji aplikuje na odvětví pohostinství se zaměřením na hotely a restaurace, využívající přístup kvantitativního výzkumu. Následně se kvantitativní průzkum používá k oslovení potenciálních malých a středních podniků pomocí empirických průzkumů za účelem posouzení obtíží zjištěných během systematického přezkumu. Celkově je ve studii zahrnuto 143 odpovědí od 71 malých a středních podniků působících v hotelech a restauracích, přičemž analýza dat byla provedena pomocí modelování strukturních rovnic (SEM). V návaznosti na proces analýzy dat nabízí výzkum teoretická a praktická doporučení pro podporu malých a středních podniků v mezinárodním obchodu klíčovým zainteresovaným stranám, od samotných malých a středních podniků až po průmysl jako celek a vládu.
Klíčová slova: MSP; sektor pohostinství a jeho výzvy; sklon k internacionalizaci

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 6. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 31. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77324/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: