Návrh a implementace 2D hry v programovacím jazyce Python a frameworku Arcade
Název práce: | Návrh a implementace 2D hry v programovacím jazyce Python a frameworku Arcade |
---|---|
Autor(ka) práce: | Veit, Filip |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Buchalcevová, Alena |
Oponenti práce: | Doležal, Josef |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá tvorbou konkrétní desktopové hry s grafickým rozhraním. V rámci práce jsou uvedeny technologie i nástroje, které lze pro vývoj použít. Zároveň je popsán celý proces vývoje hry od specifikace požadavků, přes návrh, implementaci, testování a vydání. Jednotlivé fáze vývoje jsou dokumentovány skrze Metodiku pro Malé Softwarové Projekty (MMSP) a k implementaci je použit programovací jazyk Python v kombinaci s grafickým frameworkem The Python Arcade Library. Vlastní hra vychází z již existující japonské videohry Bomberman, kterou pro potřeby práce patřičně zjednodušuje. Práce rovněž slouží jako seznámení čtenáře s historií této herní série, jejími pravidly a základními herními principy. Na závěr jsou uvedeny možnosti dalšího rozvoje hry a vyhodnocení úspěšnosti práce. |
Klíčová slova: | Python; GUI; MMSP; Bomberman; počítačová hra; The Python Arcade Library |
Název práce: | Design and implementation of 2D game in the Python programming language and the Arcade framework |
---|---|
Autor(ka) práce: | Veit, Filip |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Buchalcevová, Alena |
Oponenti práce: | Doležal, Josef |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bachelor thesis deals with creation of the specific desktop game with graphical interface. The thesis covers technologies and tools which can be used for development together with description of the whole development process, such as analysis, design, implementation, testing and deployment. Individual stages of development are properly documented via Methodology for small software projects (MMSP). Python programming language is used for implementation together with graphics framework called The Python Arcade Library. The new game is being inspired by already existing Japanese videogame Bomberman which it simplifies accordingly for the needs of the thesis. This paper also serves as an introduction to the history of that series, its rules and basic game mechanisms. Conclusion of work presents opportunities for further game development and summarizes the work outcomes. |
Klíčová slova: | Bomberman; GUI; MMSP; PC game; Python; The Python Arcade Library |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 13. 10. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2022 |
Datum obhajoby: | 16. 6. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/78317/podrobnosti |