Filmová představení pro školy v ČR z pohledů kinařů a učitelů
Název práce: | Filmová představení pro školy v ČR z pohledů kinařů a učitelů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Brožíková, Zuzana |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Hanzlík, Jan |
Oponenti práce: | Arbanová, Linda |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se věnuje školním projekcím uváděných v kinech. Tato služba podléhá specifické péči ze strany audiovizuálního řetězce, zejména pak kin. Pozornost se také upíná na stranu „konzumentů“, jimiž jsou školy. Práce neopomíjí ani vliv pandemie covid-19. Teoretická část popisuje proces, kterým film prochází, a to od jeho vývoje až po uvedení v kinosálech. Text se zaměřuje také na současnou situaci školství v ČR. Popsané marketingové mixy jsou později využity pro analytickou část. Účelem dotazníku, který byl rozeslán kantorům ZŠ a SŠ z celé ČR, bylo zjistit, podle čeho se rozhodují při výběru školních představení v kinech a jak tuto aktivitu vnímají. Naopak z rozhovorů s kinaři byla zjišťována specifika školních představení z pohledu marketingu a další práce spojené s jejich distribucí a produkcí. |
Klíčová slova: | audiovizuální průmysl; kina; školní exkurze; školní projekce; marketingový mix; pandemie covid-19 |
Název práce: | Cinema Screenings for Schools in the Czech Republic from the Perspective of Film Exhibitors and Teachers |
---|---|
Autor(ka) práce: | Brožíková, Zuzana |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Hanzlík, Jan |
Oponenti práce: | Arbanová, Linda |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The Master’s thesis deals with cinema screenings for schools. This service is subject to specific care by the audiovisual industry, in particular cinemas. Attention is also drawn to the “consumers”, which are schools. The paper does not neglect the impact of the COVID-19 pandemic. The theoretical part describes the process a film goes through, from its development to its release in cinemas. The text also focuses on the current situation of education in the Czech Republic. The described marketing mixes are later used for the analytical part. The purpose of the questionnaire, which was sent to primary and secondary school teachers from all over the country, was to find out how they make decisions when choosing school cinema shows and how they perceive this activity. On the contrary, the interviews with cinema exhibitors were used to find out the specifics of school screenings in terms of marketing and other work related to their distribution and production. |
Klíčová slova: | Audiovisual Industry; Cinemas; School Trips; Cinema Screenings for Schools; Marketing Mix; COVID-19 Pandemic |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 11. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 5. 2022 |
Datum obhajoby: | 26. 5. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/79072/podrobnosti |