Segmentace esportového publika a její marketingové důsledky
Název práce: | Segmentation of esports audience and its marketing implications |
---|---|
Autor(ka) práce: | Sagl, Dominik |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Mareš, Jan |
Oponenti práce: | Andera, Michal |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | This thesis provides a detailed segmentation of the esports audience. From a theoretical view, the study gives a complex overview of esports as a global phenomenon. The practical part focuses on the segmentation in which a survey was conducted gathering 373 responses that were afterwards used in the clustering analysis. The clustering was conducted using a number of clustering methods, and the optimal method was then selected based on statistical and subjective evaluations. K-Means was selected as the optimal approach for creating clusters, which were then examined from an interpretation standpoint. Two clusters were found by K-means which were significantly different based on psychographic, demographic, and behavior data from the survey. These segments were thoroughly explained to provide a comprehensive picture of the clusters. In addition, a series of suggestions that should considerably boost a company's esports success was developed based on the study's findings and theoretical research. |
Klíčová slova: | segmentation; esports; marketing |
Název práce: | Segmentace esportového publika a její marketingové důsledky |
---|---|
Autor(ka) práce: | Sagl, Dominik |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Mareš, Jan |
Oponenti práce: | Andera, Michal |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | Tato práce poskytuje podrobnou segmentaci publika esportu. Z teoretického hlediska studie podává komplexní přehled o esportu jako o globálním fenoménu. Praktická část se zaměřuje na segmentaci, v níž byl proveden průzkum, v němž bylo shromážděno 373 odpovědí, které byly následně použity při shlukové analýze. Shlukování bylo provedeno pomocí několika metod a na základě statistických a subjektivních hodnocení byla následně vybrána optimální metoda. Jako optimální metoda pro vytvoření shluků byla vybrána metoda K-Means, která byla následně zkoumána z hlediska interpretace. Pomocí metody K-means byly nalezeny dva shluky, které se významně lišily na základě psychografických, demografických a behaviorálních údajů z průzkumu. Tyto segmenty byly důkladně vysvětleny, aby poskytly ucelený obraz o segmentech. Kromě toho byla na základě výsledků studie a teoretického výzkumu vypracována řada návrhů, které by měly výrazně zvýšit úspěch společnostem přemýšlející o vstupu do esportu. |
Klíčová slova: | marketing; esport; segmentace |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | International Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra podnikání |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 13. 10. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 11. 5. 2022 |
Datum obhajoby: | 31. 5. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/79164/podrobnosti |