Marketingová stratégia vybraného detského zábavného parku

Název práce: Marketingová stratégia vybraného detského zábavného parku
Autor(ka) práce: Pavlíková, Dominika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Detský zábavný priemysel prechádza v dnešnej dobe transformáciou. Demografické zmeny v spoločnosti, technologický pokrok ako i zmeny vo množstve i trávení voľného času predstavujú pre toto odvetvie špecifické výzvy. Diplomová práca sa zaoberá výskumom marketingovej stratégie vybraného detského centra na Slovensku. Jej hlavným cieľom je zhodnotiť aktuálnu marketingovú stratégiu a navrhnúť zlepšenia. Zároveň si autor kladie za cieľ identifikovať príležitosti pre toto odvetvie na trhu firiem a vzdelávacích inštitúcií. V úvode sa práca venuje špecifikám marketingu v oblasti služieb a významu služieb v našej ekonomike. Následne v druhej kapitole skúma tržné príležitosti na trhu koncových zákazníkov, firiem i vzdelávacích inštitúcií. Špeciálne sa zameriava na demografické trendy, klasifikáciu zábavných parkov, vnímanie voľného času v slovenských rodinách či aktuálnymi výzvami, ktorým čelí odvetvie detských zábavných parkov. Výskumná časť pozostáva z polo-štruktúrovaného rozhovoru s majiteľom detského centra, s cieľom identifikovať silné a slabé stránky aktuálnej marketingovej stratégie. Následne bol koncipovaný výskum primárnych dát, na 2 vzorkách respondentov – zákazníkov i potenciálnych zákazníkov zábavného parku. Na základe zozbieraných dát je v poslednej kapitole navrhnutá marketingová stratégia. V závere práce sú zhrnuté zhromaždené poznatky a z nich vyplývajúce odporúčania pre priemysel detských zábavných parkov.
Klíčová slova: marketingová stratégia; marketingový mix; marketing služieb ; detská zábava ; demografické zmeny ; voľný čas; detský zábavný priemysel
Název práce: Marketingová stratégia vybraného detského zábavného parku
Autor(ka) práce: Pavlíková, Dominika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Dětský zábavní průmysl prochází v dnešní době transformací. Demografické změny ve společnosti, technologický pokrok i změny v množství i trávení volného času představují pro toto odvětví specifické výzvy. Diplomová práce se zabývá výzkumem marketingové strategie vybraného dětského centra na Slovensku. Jejím hlavním cílem je zhodnotit aktuální marketingovou strategii a navrhnout zlepšení. Zároveň si autor klade za cíl identifikovat příležitosti pro toto odvětví na trhu firem a vzdělávacích institucí. V úvodu se práce věnuje specifikům marketingu v oblasti služeb a významu služeb ve slovenské ekonomice. Následně ve druhé kapitole zkoumá tržní příležitosti na trhu koncových zákazníků, firem i vzdělávacích institucí. Speciálně se zaměřuje na demografické trendy, klasifikaci zábavních parků, vnímání volného času ve slovenských rodinách či aktuální výzvy, kterým čelí odvětví dětských zábavních parků. Výzkumná část se skládá z polostrukturovaného rozhovoru s majitelem dětského centra s cílem identifikovat silné a slabé stránky aktuální marketingové strategie. Následně autor koncipoval výzkum primárních dat na 2 vzorcích respondentů – zákaznících i potenciálních zákaznících zábavního parku. Na základě sesbíraných dat je v poslední kapitole navržena marketingová strategie. V závěru práce jsou shrnuty shromážděné poznatky a z nich vyplývající doporučení pro průmysl dětských zábavních parků.
Klíčová slova: marketingová strategie ; marketing služeb; dětský zábavní průmysl; demografické změny; volný čas; marketingový mix; dětská zábava
Název práce: The marketing strategy of the selected children's entertainment center
Autor(ka) práce: Pavlíková, Dominika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The children's entertainment industry is undergoing an important transformation. Demographic changes in society, technological progress, and changes in the quantity and quality of free time represent specific challenges for this industry. The Master thesis deals with the analisis of the marketing strategy of a selected children‘s amusement park. The main goal is to evaluate the current marketing strategy and propose improvements. At the same time, the author aims to identify opportunities for this industry in the B2B market and among educational institutions. In the beginning, the work enhances the specifics of marketing services and the importance of services in our economy. Subsequently, in the second chapter, the author examines market opportunities for customers, companies, and educational institutions. This chapter focuses on demographic trends, the classification of amusement parks, the perception of free time in Slovak families and the current trends which shape the amusement park industry. The research consists of a semi-structured interview with the owner of the children's amusement park to identify the strengths and weaknesses of the current marketing strategy. Primary data research was conducted on 2 samples - customers and potential customers of the amusement parks. The last chapter proposes a marketing strategy based on the collected data. Finally, the thesis summarizes the findings and the resulting recommendations destined for the children's amusement park industry.
Klíčová slova: amusement park; marketing strategy ; marketing mix ; marketing services; children entertainment industry; leisure time ; children entertainment; demographic changes

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 11. 2021
Datum podání práce: 9. 12. 2022
Datum obhajoby: 13. 1. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78724/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: