Postavení a možnosti sociálních sítí v rámci VŠ studia
Název práce: | Postavení a možnosti sociálních sítí v rámci VŠ studia |
---|---|
Autor(ka) práce: | Cvrček, Tomáš |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Radváková, Věra |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se věnuje postavení a možnostem sociálních sítí ve vztahu ke studiu na vysoké škole. Práce se dělí na dvě hlavní části, a to na část teoretickou a část praktickou. Každé části je věnována jedna hlavní kapitola. Obsahem teoretické části je popis historie a současnosti sociálních sítí a sledování propojení IT technologií s vývojem sociálních sítí. Obsahem praktické části je empirický výzkum zjišťující souvislost získávání informací na sociálních sítích s konkrétními studijními výsledky vysokoškolských studentů. Praktická část práce interpretuje data získaná dotazníkovým šetřením a řízenými rozhovory pomocí statistického modelu. Teoretická a praktická část dohromady poskytují komplexní pohled na sociální sítě jako na významný komunikační nástroj moderní doby. Tento pohled je klíčovým předpokladem pro stanovení základní výzkumné otázky a cíle práce. Základní výzkumnou otázkou celé práce je, zdali vůbec a v jaké míře dokážou sociální sítě poskytnout studentům relevantní informace v porovnání s ostatními zdroji. Úvod práce stanovuje nabízející se hypotézy. |
Klíčová slova: | sociální sítě; studijní materiály; vysokoškolské studium; internetové zdroje |
Název práce: | Position and potentialities of social networks during university studies |
---|---|
Autor(ka) práce: | Cvrček, Tomáš |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Radváková, Věra |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis focuses on the position and potentialities of social networks during university studies. Thesis can be divided into two main parts. The first part deals with theoretical principles of social networks and focuses on history and presence of this phenomenon. It also connects evolution of IT technologies with the evolution of social networking. The second part presents data collected by pen and paper interview and by questionnaires using statistical modelling. This part focuses on finding the connection between collecting study materials and final results of university students. Both parts together present social networks as important communication platform of the 21st century. This view is important to determine the main research question and aim of the thesis. The main research question is, whether or not can social networks provide students with relevant materials. If yes, to which extent? The introduction of the thesis sets a pair of possible hypotheses. |
Klíčová slova: | internet resources; social networks; social networking; university studies; study materials |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 2. 2. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 12. 12. 2022 |
Datum obhajoby: | 30. 1. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/76030/podrobnosti |