Zkoumání vlivu TikTok a Instagram marketingu na konzumentky kosmetiky generace Z v České republice

Název práce: Exploring the impact of TikTok and Instagram marketing on generation Z cosmetics female consumers in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Vasylchenko, Olha
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kottika, Efthymia
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This bachelor's thesis investigates the effects of TikTok and Instagram on female Zoomers' cosmetics purchases in the Czech Republic. As a result, in-depth interviews with young women living in the Czech Republic were done. Data from the in-depth interviews were analyzed using qualitative research techniques. The results imply that video reviews are crucial for female Czech consumers when deciding whether to buy cosmetics. In addition, customers frequently believe less well-known Instagram and TikTok influencers regarding cosmetics brands and have higher level of trust in them, rather than in famous ones with large following base. Finally, because Generation Z female consumers no longer find typical Instagram pop-up advertising compelling, they are primarily impacted by TikTok marketing.
Klíčová slova: Cosmetics; Generation Z; Czech Republic; Influencers; Social media
Název práce: Zkoumání vlivu TikTok a Instagram marketingu na konzumentky kosmetiky generace Z v České republice
Autor(ka) práce: Vasylchenko, Olha
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kottika, Efthymia
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato bakalářská práce zkoumá účinky TikToku a Instagramu na prodej kosmetiky ženských Zoomerů v České republice. Výsledkem byly hloubkové rozhovory s mladými ženami žijícími v České republice. Data z hloubkových rozhovorů byla analyzována pomocí kvalitativních výzkumných technik. Z výsledků vyplývá, že videorecenze jsou pro české konzumentky klíčové při rozhodování, zda si kosmetiku koupí. Zákazníci navíc často věří méně známým Instagram a TikTok influencerům a mají v ně vyšší důvěru než ve slavné influencery s velkou sledovací základnou. A na závěr, protože spotřebitelky generace Z již nepovažují typickou vyskakovací reklamu na Instagramu za přesvědčivou, jsou primárně ovlivněny marketingem na TikToku.
Klíčová slova: influenceři; generace Z; Česká republika; kosmetika; Sociální média

Informace o studiu

Studijní program / obor: Bachelor of Business Administration
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 9. 2022
Datum podání práce: 14. 12. 2022
Datum obhajoby: 31. 1. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81412/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: