Tato práce zkoumá Weberův koncept železné klece na sociální síti Instagram a také se zabývá tím, jaké prvky mcdonaldizace se do něj integrovaly. Pomocí kombinace auto-etnografie a auto-netnografie, kterou jsem doplnila o abstinenci, popisuji své zkušenosti s používáním Instagramu. Tento výzkum ukazuje, že aspekty mcdonaldizace, které jsem na Instagramu našla, mě vedou k tomu, že se k jeho používání vracím. Na základě této zkušenosti a úvah jiných autorů ohledně snahy o racionalizaci, docházím k ... zobrazit celý abstraktTato práce zkoumá Weberův koncept železné klece na sociální síti Instagram a také se zabývá tím, jaké prvky mcdonaldizace se do něj integrovaly. Pomocí kombinace auto-etnografie a auto-netnografie, kterou jsem doplnila o abstinenci, popisuji své zkušenosti s používáním Instagramu. Tento výzkum ukazuje, že aspekty mcdonaldizace, které jsem na Instagramu našla, mě vedou k tomu, že se k jeho používání vracím. Na základě této zkušenosti a úvah jiných autorů ohledně snahy o racionalizaci, docházím k závěru, že racionalizační aspekty mcdonaldizace nás uzavírají do železné klece, což vede k iracionalitě a dehumanizaci. |