Bakalářská práce analyzuje oblast soukromí spotřebitelů ve světě moderních technologií a široké dostupnosti internetu. Cílem bylo definovat, jaké praktiky uživatelé sociálních sítí v době surveillance marketingu používají k ochraně jejich osobních údajů. Teoretická část diskutuje o problematice sběru osobních údajů, jak je osobních údajů využíváno v rámci surveillance marketingu a o soukromí uživatelů sociálních sítí. Pojednává o změnách ve společnosti, ke kterým došlo s příchodem moderních tech... zobrazit celý abstraktBakalářská práce analyzuje oblast soukromí spotřebitelů ve světě moderních technologií a široké dostupnosti internetu. Cílem bylo definovat, jaké praktiky uživatelé sociálních sítí v době surveillance marketingu používají k ochraně jejich osobních údajů. Teoretická část diskutuje o problematice sběru osobních údajů, jak je osobních údajů využíváno v rámci surveillance marketingu a o soukromí uživatelů sociálních sítí. Pojednává o změnách ve společnosti, ke kterým došlo s příchodem moderních technologií a jaké důsledky zanechaly na soukromí spotřebitelů. V rámci empirické části proběhlo dotazníkové šetření s 285 respondenty, které vedlo k identifikaci strategií/praktik ochrany osobních údajů a postojů uživatelů sociálních sítí k dohledu a soukromí. Za účelem analýzy dat byla použita testová statistika, konkrétně chí kvadrát test nezávislosti a Fisherův exaktní test. Bylo zjištěno, že uživatelé sociálních sítí chrání své soukromí více před ostatními uživateli než před samotnými provozovateli webových domén. |