Politika a diplomacia spoločnosti Meta – silné a slabé stránky

Název práce: Politika a diplomacia spoločnosti Meta – silné a slabé stránky
Autor(ka) práce: Jacková, Kristína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zemanová, Štěpánka
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa sústredí na spôsob, akým nadnárodné spoločnosti vykonávajú svoju politiku a diplomaciu. Ako konkrétny predmet analýzy bola zvolená firemná diplomacia spoločnosti Meta. Sociálne siete, ktoré vlastní Meta, používajú miliardy ľudí z rozličných regiónov sveta. Z toho dôvodu je rozsah stakeholderov Mety značne široký. Cieľom práce bolo identifikovať silné a slabé stránky, príležitosti a hrozby politiky a diplomacie Mety, a to najmä vo vzťahu ku jej stakeholderom. S účelom vytvoriť podrobnejšiu analýzu firemnej diplomacie Mety, sa diplomová práca sústredí na to, aké príležitosti a hrozby vznikajú pre firemnú diplomaciu Mety zo vzťahov s jej stakeholdermi. Skupiny stakeholderov Mety, ktorými sa diplomová práca zaoberá, sú jej akcionári, zamestnanci, zákazníci, vlády a široká verejnosť.
Klíčová slova: neštátni aktéri; firemná diplomacia; Meta; nadnárodné korporácie; SWOT
Název práce: Meta's policy and diplomacy - strengths and weaknesses
Autor(ka) práce: Jacková, Kristína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zemanová, Štěpánka
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The thesis focuses on the way multinational corporations conduct their policy and diplomacy. Meta's corporate diplomacy was chosen as the specific subject of analysis. Social networks owned by Meta are used by billions of people from different regions of the world. Therefore, the range of Meta's stakeholders is considerably wide. The aim of the thesis was to identify the strengths and weaknesses, opportunities and threats of Meta's policy and diplomacy, especially in relation to its stakeholders. In order to create a more detailed analysis of Meta's corporate diplomacy, the thesis focuses on what opportunities and threats arise for Meta's corporate diplomacy from relationships with its stakeholders. Meta’s stakeholder groups that this thesis addresses are its shareholders, employees, customers, governments, and the general public.
Klíčová slova: corporate diplomacy; Meta; multinational corporations; SWOT; non-state actors
Název práce: Politika a diplomacia spoločnosti Meta – silné a slabé stránky
Autor(ka) práce: Jacková, Kristína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zemanová, Štěpánka
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na způsob, jakým nadnárodní korporace vykonávají svou politiku a diplomacii. Jako konkrétní předmět analýzy byla vybrána firemní diplomacie společnosti Meta. Sociální sítě, které Meta vlastní, používají miliardy lidí z různých regiónů světa. Okruh stakeholderů společnosti Meta je tedy značně široký. Cílem práce bylo identifikovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby politiky a diplomacie Mety, a to zejména ve vztahu k jejím stakeholderům. Za účelem vytvoření podrobnější analýzy firemní diplomacie společnosti Meta, se práce zaměřuje na to, jaké příležitosti a hrozby vyplývají pro firemní diplomacii Mety ze vztahů s jejími stakeholdery. Skupinami stakeholderů společnosti Meta, kterými se práce zabývá, jsou její akcionáři, zaměstnanci, zákazníci, vlády a široká veřejnost.
Klíčová slova: SWOT; nestátní aktéři; nadnárodní korporace; firemní diplomacie; Meta

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní studia a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 9. 2022
Datum podání práce: 26. 4. 2023
Datum obhajoby: 1. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81749/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: