Marketingová strategie vybrané mezinárodní společnosti

Název práce: Marketingová strategie vybrané mezinárodní společnosti
Autor(ka) práce: Minaříková, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Novotná, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V současné době se mění pojetí marketingu a někteří autoři zdůrazňují význam posunu od marketingu realizovaného na taktické úrovni k marketingu, který bude realizován na úrovni strategické. Marketingová strategie -- jako plán určující základní směry vedoucí ke splnění cílů -- nabývá podstatného významu. Hlavním cílem diplomové práce je především analýza současně využívané marketingové strategie divize Philips Lighting na průmyslovém trhu a její zhodnocení. V práci budou objasněny analýzy, které je potřeba provést před formulováním marketingové strategie, která povede k efektivní alokaci marketingových zdrojů a realizaci aktivit směřujících k naplnění podnikových cílů na daném trhu. Ačkoliv existuje celá řada klasifikací marketingových strategií, autorka se vzhledem k tématu práce zaměří především na klasifikaci marketingových strategií podle situace na daném trhu, podle fáze životního cyklu daného produktu a podle pozice firmy na trhu. Následně budou navržena korekční opatření a doporučení ke stávající marketingové strategii divize Philips Lighting, při reflektování výsledků analýzy silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb a rovněž poznatků vyplývajících z analýzy odvětví podle M. E. Portera.
Klíčová slova: analýza odvětví a konkurence podle Michaela E. Portera; SWOT; marketingová strategie; buiness to business
Název práce: Marketing strategy of a selected international company
Autor(ka) práce: Minaříková, Markéta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Novotná, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Recently the role of marketing strategy for a company has significantly increased. Marketing strategy -- as a main plan which not only includes product, promotion, distribution, and pricing approach, but also determines the choice of market segment, positioning, and allocation of resources -- has become vital for a company. The main goal of the thesis will be to analyze and assess presently used marketing strategy of Philips Lighting in the Czech Republic in business to business market. Therefore, analyses that should be conducted before formulating a marketing strategy will be clarified. Since a wide variety of approaches to the categorization of marketing strategy exists, it will not be the goal of the author to deliver a complete enumeration of marketing strategies. With regards to the subject, classification reflecting company's position in the market, product life cycle period and market situation will be explained. Consequently, having acquired knowledge of marketing strategy categorization, and based mainly on the SWOT and Porter's industry analysis, recommendations and correcting measurements of Philips Lighting marketing strategy will be suggested.
Klíčová slova: Porter's industry analysys ; marketing strategy; SWOT; buiness to business

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 12. 2008
Datum podání práce: 19. 12. 2008
Datum obhajoby: 19. 1. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/17439/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: