Inovace vývoje a provozu aplikace Adgame
Název práce: | Inovace vývoje a provozu aplikace Adgame |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mrhálek, Filip |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Vencovský, Filip |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem bakalářské práce je zlepšit životní cyklus aplikace AdGame a zautomatizovat procesy, které se týkají vývoje aplikace AdGame s velkým důrazem na DevOps a jejich agilní přístup v rámci on premisových vývojových týmů. Práce je zaměřena na využití kontejnerizace aplikací a jejich rozdělení do mikroslužeb, které jsou na sobě v konečném důsledku nezávislé. Kontejnerizace je v rámci AdGame využita jak pro nasazování vývojového, testovacího a produkčního prostředí. V rámci tvorby práce je taktéž kladen velký důraz na verzování jednotlivých mikroslužeb a testování aplikace jako celku v testovacím a vývojovém prostředí. Bakalářská práce nejprve analyzuje aktuální životní cyklus vývoje aplikace AdGame, kde vysvětluje, jaké různé technologie jsou využity. V druhé části se práce zaměřuje na analýzu nejlepších možných řešení, které je možné ke dni psaní práce využít a na závěr implementuje vytvořený návrh, který inovuje životní cyklus aplikace. Částečně se práce zaobírá taktéž metodikou měření, ve které analyzuje, jak lze měřit aktuální využití kontejnerů na hostovském serveru. |
Klíčová slova: | Git; GitLab runner; mikroslužby; Docker; MetricBeat; CI / CD; DevOps; GitLab; YAML; AWS |
Název práce: | Innovation of AdGame development and operation |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mrhálek, Filip |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Vencovský, Filip |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of the bachelor thesis is to improve the AdGame application lifecycle and automate the processes involved in the development of AdGame with a strong focus on DevOps and their agile approach within on premise development teams. The work focuses on leveraging application containerization and breaking them into microservices that are ultimately independent of each other. Containerization is used within AdGame for deploying development, test and production environments. There is also a strong emphasis on versioning the individual microservices and testing the application as a whole in the test and development environments. The bachelor thesis first analyses the current AdGame application development lifecycle, explaining what different technologies are used. In the second part, the thesis focuses on the analysis of the best possible solutions that can be used at the date of writing and finally implements the developed design that innovates the application life cycle. Partly, the thesis also deals with the measurement methodology in which it analyses how the actual usage of containers on the host server can be measured. |
Klíčová slova: | AWS; Git; GitLab; YAML; microservices; MetricBeat; DevOps; Docker; CI / CD; GitLab runner |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 23. 11. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 6. 5. 2023 |
Datum obhajoby: | 21. 6. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/82885/podrobnosti |