Hazardní prvky ve videohrách
Název práce: | Hazardní prvky ve videohrách |
---|---|
Autor(ka) práce: | Schenk, Tomáš |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Korčák, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá hazardními prvky, které se vyskytují ve videohrách, a jejich vlivem na děti. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsána psychologie hazardního hraní, různé druhy hazardních prvků využívaných ve videohrách a jejich právní regulace. Praktická část se skládá z vyhodnocení dotazníku vyplněného dětmi druhého stupně základní školy. Získané poznatky jsou poté porovnány s hypotézami stanovenými v teoretické části. Výsledky ukazují, s jakými hazardními prvky se děti nejčastěji setkávají, jaké pohlaví a věkové skupiny jsou nejvíce ovlivněny hazardními prvky a zda jsou data získaná v praktické části v souladu s hypotézami stanovenými v teoretické části. Celkově si práce klade za cíl zjistit, zda využívání hazardních prvků ve videohrách může mít stejná rizika jako reálný gambling, zda se s hazardními prvky setkávají děti, zda a jak je mohou negativně ovlivnit. |
Klíčová slova: | gambling; loot box; videohry; gamblifikace; casino; hazardní prvky; skin betting |
Název práce: | Gambling elements in video games |
---|---|
Autor(ka) práce: | Schenk, Tomáš |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Korčák, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis explores the gambling elements found in video games and their impact on children. The work consists of two parts, a theoretical and a practical component. In the theoretical part, the psychology of gambling, the different types of gambling elements used in video games, and their legal regulation are described. The practical part consists of an evaluation of a questionnaire filled out by second-grade elementary school children. The findings are then compared to the hypotheses established in the theoretical part. The results show which gambling elements children encounter most frequently, the gender and age groups most affected by gambling elements, and whether the data collected in the practical part is consistent with the established hypotheses. Overall, this work aims to inform readers about the use of gambling elements in video games and their potential negative effects on children. |
Klíčová slova: | loot box; video games; gamblification; casino; gambling; gambling elements; skin betting |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 21. 6. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 7. 5. 2023 |
Datum obhajoby: | 21. 6. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/81006/podrobnosti |