Statistická analýza evaluací celoškolsky povinných předmětů na VŠE ve školním roce 2021/2022

Název práce: Statistická analýza evaluací celoškolsky povinných předmětů na VŠE ve školním roce 2021/2022
Autor(ka) práce: Sklenička, Martin
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stiburek, Šimon
Oponenti práce: Vltavská, Kristýna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na statistickou analýzu studentských evaluací celoškolsky povinných předmětů na Vysoké škole ekonomické v Praze. Výsledky z těchto předmětů jsou analyzovány a dále jsou mezi nimi popsány hlavní rozdíly. Hlavním předmětem zkoumání jsou hodnocení studentů na ordinální škále a konečné výsledky studentů. Cílem této bakalářské práce je identifikace předmětů a následně vyučujících pedagogů, u kterých mají studenti nejhorší studijní výsledky. Získaná data z evaluací jsou dále statisticky zkoumána v závislosti na konečné známce studenta. Na základě výsledných známek a hodnocení studentů jsou dále zkoumány celoškolsky povinné předměty. Byly identifikovány dva předměty, v nichž jsou průměrné známky významně horší než v ostatních celoškolsky povinných předmětech. Bližší analýza zároveň ukázala, že se výsledky významně liší pro jednotlivé vyučující v těchto dvou předmětech, což může mít významný vliv na kvalitu předmětu.
Klíčová slova: statistická analýza; povinné předměty; Vysoká škola ekonomická v Praze; analýza míry závislostí; evaluace studentů
Název práce: Statistical Analysis of Student Evaluations of School-wide Compulsory Subjects at the Prague University of Economics and Business in 2021/2022
Autor(ka) práce: Sklenička, Martin
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stiburek, Šimon
Oponenti práce: Vltavská, Kristýna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor’s thesis focuses on statistical analysis of student evaluations of school-wide compulsory subjects at the Prague University of Economics and Business. The results from the analysis are further descripted and the main differences are reported. The aim of this thesis is to identify subjects and subsequently the pedagogues whose students have the academic results. The obtained data from the evaluation are further analysed by statistics in relation to the student’s final grade. Based on the final grades and student evaluations, school-wide compulsory subjects are further examined. Thanks to the results of the analysis, it was possible to identify two subjects that have poor student academic results and at the same time are poorly evaluated. The main point of the bachelor’s thesis is to determine two subjects that students have the most problems with and to explain whether there is a statistically significant dependence of the teaching pedagogue on the student’s final grade in these subjects.
Klíčová slova: Statistical Analysis; Student Evaluations; Compulsory Subjects; Prague University of Economics and Business; Dependence Analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Matematické metody v ekonomii/Datové analýzy a modelování
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonomické statistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 3. 2023
Datum podání práce: 8. 5. 2023
Datum obhajoby: 13. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84370/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: