Analýza a návrh postupu tvorby interaktivního filmu
Název práce: | Analýza a návrh postupu tvorby interaktivního filmu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pitlaničová, Michaela |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Truhlář, Filip |
Oponenti práce: | Krauz, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá fenoménem interaktivního filmu. Pojednává o historii tohoto pojmu, jeho teoretickém zakotvení a zabývá se problematičností definování. Jako jeden ze svých hlavních cílů si stanovuje formulovat funkční definici interaktivního filmu, se kterou se pak dále pracuje po celou dobu práce. Dále práce usiluje o naplnění svého druhého hlavního cíle neboli navržení postupu tvorby interaktivního filmu. Tento postup slouží jako pomůcka pro začínající, nezkušené tvůrce při tvorbě a experimentování s interaktivním médiem. Pro dosažení těchto cílů si bakalářská práce volí metodu literární rešerše dostupných zdrojů, obsahujících monografie odborníků a teoretiků z oblasti mediálních studií a audiovizuální tvorby a články ve specializovaných časopisech. Následně pracuje i s internetovými prameny, poskytujícími rozhovory s audiovizuálními tvůrci, kterými jsou příspěvky na webových stránkách, YouTube videa a podcasty. V neposlední řadě práce vychází i ze samotných interaktivních děl, kterými se inspiruje a na něž se odvolává. Výsledná zjištění práce zpracovává a podává v přehledném souhrnu výsledků provedené analýzy. |
Klíčová slova: | interaktivní film; filmová produkce; interaktivní vyprávění |
Název práce: | Analysis and Suggested Workflow for Creating an Interactive Film |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pitlaničová, Michaela |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Truhlář, Filip |
Oponenti práce: | Krauz, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The bachelor's thesis focuses on the phenomenon of interactive film. It discusses the history of this term, its theoretical groundings, and problems of definitions. As one of its main goals, it sets out to formulate a functional definition of interactive film, which is used throughout the whole work. Furthermore, the work tries to fulfil its second main goal, to suggest a workflow of interactive film production. This workflow serves as an aid for inexperienced creators in creating and experimenting with interactive media. To achieve these goals, the bachelor's thesis chooses the method of literary research from available sources, containing monographs of experts and theorists in the field of media studies and audio-visual production, and articles in specialized magazines. It also uses internet sources, providing interviews with audio-visual creators, in the form of posts on websites, YouTube videos and podcasts. Finally, the work is also inspired by and refers to interactive works. The resulting findings of the analysis are processed and presented in a clear summary of the results. |
Klíčová slova: | interactive storytelling; film production; interactive film |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 27. 1. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 8. 5. 2023 |
Datum obhajoby: | 14. 6. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/79493/podrobnosti |