Výzkum spotřebitelských preferencí na trhu energetických nápojů se sníženým obsahem cukru v ČR

Název práce: Výzkum spotřebitelských preferencí na trhu energetických nápojů se sníženým obsahem cukru v ČR
Autor(ka) práce: Bakuncová, Alexandra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Téma této práce se zabývá zavedením produktové řady energetických nápojů značky Tiger se sníženým obsahem cukru. Uvedená řada nápojů Tiger Zero Sugar Added se již prodává v Polsku, tudíž se jedná o expanzi produktové řady na český trh. Cílem této práce je analýza preferencí a nákupního chování spotřebitelů na trhu energetických nápojů se sníženým obsahem cukru, zejména určení faktorů ovlivňujících jejich nákupní chování a ochotu zaměnit klasické energetické nápoje za substituty s umělými sladidly. V teoretické části práce je stručně popsán chronologický proces marketingového výzkumu a východiska pro zavedení nové výrobkové řady, zejména důvody snižování cukru ve výrobě. Empirická část obsahuje zjištění z interního výzkumu prováděného pomocí metody skupinového rozhovoru mezi studenty vysokých škol od 20 do 26 let, kteří regulérně pijí energetické nápoje.
Klíčová slova: spotřebitelský výzkum; komunikační mix; marketingový výzkum; energetické nápoje; nová výrobková řada
Název práce: Research on consumer preferences in the market of energy drinks with reduced sugar content in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Bakuncová, Alexandra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this thesis deals with the introduction of the Tiger energy drink product line with reduced sugar content. The Tiger Zero Sugar Added range is already sold in Poland, so it is an expansion of the product line to the Czech market. The aim of this paper is to analyse the preferences and purchasing behaviour of consumers in the market of energy drinks with reduced sugar content, in particular to identify factors influencing their purchasing behaviour and willingness to substitute conventional energy drinks with substitutes with artificial sweeteners. The theoretical part of the thesis briefly describes the chronological process of marketing research and the rationale for the introduction of the new product line, especially the reasons for sugar reduction in production. The empirical part contains findings from an internal research conducted using a focus group interview method among university students aged 20 to 25 years who regularly drink energy drinks.
Klíčová slova: energy drinks; marketing research; communication mix; consumer research; new product line

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 11. 2022
Datum podání práce: 10. 5. 2023
Datum obhajoby: 6. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82890/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: