Strategická analýza společnosti Vinařství Velké Bílovice, s.r.o

Název práce: Strategická analýza společnosti Vinařství Velké Bílovice, s.r.o
Autor(ka) práce: Hřebecká, Andrea
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Štamfestová, Petra
Oponenti práce: Šobáňová, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současnou situaci podniku pomocí vybraných nástrojů strategické analýzy a na základě výsledků navrhnout strategická doporučení pro budoucí vývoj společnosti. V teoretické části se práce zaměřuje na základní pojmy týkající se strategie podniku a jsou teoreticky rozebrány jednotlivé nástroje strategické a finanční analýzy pro analýzu okolí a vnitřních zdrojů podniku, tzn. PEST analýza, charakteristika odvětví, analýza konkurence, mapa konkurenčních skupin, Porterův model pěti sil, VRIO, finanční analýza, portfolio analýza a SWOT. Ve druhé, praktické, části jsou tyto nástroje použity a aplikovány na podnik Vinařství Velké Bílovice, s.r.o. Na základě výsledků provedených analýz je následně vytvořen návrh strategie, která bude nejvhodnější pro následné směřování tohoto podniku.
Klíčová slova: PEST analýza; VRIO analýza; SWOT analýza; Porterův model pěti sil; Vinařství Velké Bílovice; Strategická analýza
Název práce: Strategic analysis of the company Vinařství Velké Bílovice, s.r.o
Autor(ka) práce: Hřebecká, Andrea
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Štamfestová, Petra
Oponenti práce: Šobáňová, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis aims to evaluate the company’s current situation using selected tools for strategic analysis and then propose strategic recommendations for the company’s future development. In the theoretical part, the thesis focuses on the basic concepts related to the company’s startegiy and the individual tools of strategic and financial analysis for the analysis for thee analysis of the environment and internal resources of the company are theoretically analyzed, i.e. PEST analysis, industry characteristics, competitor analysis, map of competitive groups, Porter’s five forces model, VRIO, financial analysis, portfolio analysis and SWOT. In the second, practical part, these tools are used and applied to the company Vinařství Velké Bílovice, s.r.o. Based on the results of the analyzes carried out, a strategy proposal is subsequently created, which will be the most suitable for subsequent direction of this company.
Klíčová slova: SWOT analysis; Strategic analysis; PEST analysis; Porter’s model of five forces; VRIO analysis; Vinařství Velké Bílovice

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 10. 2022
Datum podání práce: 11. 5. 2023
Datum obhajoby: 12. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82158/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: