Efektivita programaticky nakupované reklamy vs. Google Display Network v kontextu B2B

Název práce: The Effectiveness of Programmatic Advertising Compared to the Classical Display Advertising: The Case of ABRA Software
Autor(ka) práce: Vondrák, František
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Vachta , Vincent
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Display advertising represented approximately 50% of the overall online advertising spend, making it, if not the most critical channel for building brand awareness and generating leads. This thesis thus aims to find out which one of the two most popular technologies used for display advertising – programmatic and Google Display Network is more effective at delivering better digital marketing performance metrics. As a means to do so, various digital marketing metrics are examined and compared in the case of a Business-to-Business (B2B) company in the context of the Software-as-a-Service (SaaS) industry. These performance metrics are analyzed through two experiments constructed by the author. Experiment one is based on first-party data from Google and Adform. Experiment two builds upon first-party data from the company's income of leads reports. The findings suggest that within the examined period, Google Display Network performed better at cost-per-mille (CPM), clicks, cost-per-click (CPC), and click-through-rate (CTR), whereas programmatic delivered better results at Impressions, leads generated, and income generated by leads. Having analyzed the trendlines, programmatic should outperform Google Display Network in all the performance metrics in the long run, however. In order to choose the most effective digital advertising technology, businesses should account for their individual digital marketing goals.
Klíčová slova: digital marketing; Google Display Network; programmatic; B2B
Název práce: Efektivita programaticky nakupované reklamy vs. Google Display Network v kontextu B2B
Autor(ka) práce: Vondrák, František
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Vachta , Vincent
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Efektivita programatické reklamy oproti síti Google Display Network v kontextu B2BZobrazovací reklama představuje přibližně 50 % celkových výdajů na online reklamu, což z ní činí, ne-li nejdůležitější kanál pro budování povědomí o značce a generování potenciálních zákazníků. Cílem této práce je proto zjistit, která ze dvou nejoblíbenějších technologií používaných pro zobrazovací reklamu - programmatic a Google Display Network - je efektivnější při dosahování lepších ukazatelů výkonnosti digitálního marketingu. Jako prostředek k tomu jsou zkoumány a porovnávány různé metriky digitálního marketingu v případě společnosti Business-to-Business (B2B) v kontextu odvětví Software-as-a-Service (SaaS). Tyto metriky výkonnosti jsou analyzovány prostřednictvím dvou experimentů zkonstruovaných autorem. První experiment vychází z údajů první strany od společností Google a Adform. Experiment dva vychází z údajů první strany z výkazů o příjmech z leadů společnosti. Zjištění naznačují, že v rámci zkoumaného období dosáhla síť Google Display Network lepších výsledků v ukazatelích cena za proklik (CPM), prokliky, cena za kliknutí (CPC) a míra prokliku (CTR), zatímco programatická síť poskytla lepší výsledky v ukazatelích imprese, generované leady a příjmy z leadů. Po analýze trendových linií by však programmatic měl v dlouhodobém horizontu překonat Google Display Network ve všech výkonnostních ukazatelích. Pro výběr nejefektivnější technologie digitální reklamy by podniky měly zohlednit své individuální cíle v oblasti digitálního marketingu.
Klíčová slova: Google Display Network; programatická reklama; Online marketing; B2B

Informace o studiu

Studijní program / obor: Bachelor of Business Administration
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 10. 2022
Datum podání práce: 13. 5. 2023
Datum obhajoby: 6. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82180/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: