Tvorba produktu v cestovním ruchu a ochrana kulturního dědictví na příkladu českého granátového šperku na Královské cestě

Název práce: Tvorba produktu v cestovním ruchu a ochrana kulturního dědictví na příkladu českého granátového šperku na Královské cestě
Autor(ka) práce: Antalová, Michaela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Děkanovská, Irena
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se věnuje problematice vztahu produktu vytvořeného v cestovním ruchu a ochranou kulturního dědictví. Práce si vzala za příklad český granátový šperk, na kterém bylo cíl zkoumat, zdali je možné v tomto vztahu nalézt soulad anebo jestli komodifikace nehmotného kulturního dědictví muže způsobit konflikt. Teoretická část práce je zaměřena na jednotlivá témata, která s cestovním ruchem souvisí a věnuje se i popisu českého šperku z pohledu umělecko-historického kontextu. Praktická část zkoumá konkrétní situace a na základě výsledku, kdy soulad tohoto vztahu stoji na jednom klíčovém aktéru, formuluje kroky k zajištění jeho udržitelnosti.
Klíčová slova: Cestovní ruch; Suvenýr; Komodifikace; Český šperk; Český granát
Název práce: Product creation in the tourism industry and cultural heritage protection using the example of Czech garnet jewellery on the Royal Route
Autor(ka) práce: Antalová, Michaela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Děkanovská, Irena
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor's thesis deals with the issue of the relationship between the product created in the tourism industry and the protection of cultural heritage. The thesis took Czech garnet jewellery as an example, which will investigate whether it is possible to find harmony in this relationship or whether the commodification of intangible cultural heritage can cause conflict. The theoretical part of the work is focused on individual topics that are related to tourism and is also devoted to the description of Czech jewellery from the point of view of the artistic-historical context. The practical part examines specific situations and, based on the result when the harmony of this relationship relies on one key actor, formulates steps to ensure its sustainability.
Klíčová slova: Tourism; Souvenir; Commodification; Czech jewellery; Czech garnet

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 10. 2022
Datum podání práce: 14. 5. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82404/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: