Psychologické aspekty osobní značky na Instagramu a její dopad na monetizaci

Název práce: Psychologické aspekty osobní značky na Instagramu a její dopad na monetizaci
Autor(ka) práce: Tkachenko, Evelina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Motlová, Veronika
Oponenti práce: Horňáková, Petra Sofia
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je věnována psychologickým aspektům, které přispěly influencerkám k úspěšné monetizaci jejich blogu na sociální síti Instagram. Cílem práce je prozkoumat jedinečné zkušenosti influencerů při budování jejich osobní značky prizmatem osobnostních rysů a dále analyzovat, jak formulování osobní značky ovlivnilo jejich výdělky na blogu. Teoretická část je věnována popisu základních pojmů souvisejících s osobností a osobní značkou a popisu osobnostního testu Big Five. Dále jsou v teoretické části uvedeny poznatky o vývoji sociálních sítí, sociální platformě Instagram a způsobech jejího zpeněžení, tato část je také doplněna o vnímání Instagramu v České republice. Praktická část popisuje zvolenou kvalitativní metodu, dále pak způsob sběru dat založený na polostrukturovaných rozhovorech. Praktickou část uzavírá analýza získaných informací pomocí interpretační fenomenologické analýzy doplněné o stručnou analýzu výsledků testu Big Five.
Klíčová slova: osobnost; osobní značka; sociální síť Instagram; osobnostní rysy influencera; monetizace
Název práce: Psychological aspects of personal branding on Instagram and its impact on monetization
Autor(ka) práce: Tkachenko, Evelina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Motlová, Veronika
Oponenti práce: Horňáková, Petra Sofia
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis focuses on the psychological aspects that contributed to influencers' successful monetization of their blog on the social network Instagram. The aim of the thesis is to explore the unique experiences of influencers in building their personal brand through the prism of personality traits, and further analyze how the formulated personal brand influenced their blog earnings. The theoretical part is devoted to the description of basic concepts related to personality, personal brand and the description of the Big Five personality test. In addition, the theoretical part provides knowledge about the development of social networks, the social platform Instagram and ways of its monetization, this part is also supplemented by the perception of Instagram in the Czech Republic. The practical part concludes with an analysis of the information obtained by means of an interpretative phenomenological analysis supplemented by a summary analysis of the results of the Big Five test.
Klíčová slova: monetization; social network Instagram; influencer personality traits; personal brand; personality

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 1. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83472/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: