Tato studie se zabývá výzvami udržení angažovanosti a motivace zaměstnanců s využitím gamifikace. Teoretická část poskytuje základ o gamifikaci, přehled existující literatury s důrazem na vzdělávaní. Praktická část se staví na kvalitativním výzkumu, zahrnujícím rozhovory s 8 účastníky ze společnosti XYZ se zkušenostmi v oblasti technologií. Hlavním zjištěním je, že u nepovinných firemních školení byly výsledky výrazně lepší, což naznačuje, že úspěch gamifikace závisí spíše na kvalitě implementac... zobrazit celý abstraktTato studie se zabývá výzvami udržení angažovanosti a motivace zaměstnanců s využitím gamifikace. Teoretická část poskytuje základ o gamifikaci, přehled existující literatury s důrazem na vzdělávaní. Praktická část se staví na kvalitativním výzkumu, zahrnujícím rozhovory s 8 účastníky ze společnosti XYZ se zkušenostmi v oblasti technologií. Hlavním zjištěním je, že u nepovinných firemních školení byly výsledky výrazně lepší, což naznačuje, že úspěch gamifikace závisí spíše na kvalitě implementace, kontextu školení a její povinném charakteru než na konkrétních herních prvcích. Dalším zjištěním byl význam vnitřní motivace pro úspěch gamifikovaného školení. Gamifikace sice může zvýšit motivaci a zapojení, ale není dostatečná pro zvýšení míry dokončení nebo vyšší kvalitu znalostí. Tento výzkum přispívá k existujícím poznatkům o gamifikaci ve firemním tréninků a zdůrazňuje význam kvalitní implementace a propracování obsahu školení. |