Daňové dopady v elektromobilitě
Název práce: | Daňové dopady v elektromobilitě |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mareš, Jan |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Arltová, Markéta |
Oponenti práce: | Gotvald, Josef |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce v úvodní části popisuje elektromobilitu a druhy nízkoemisních vozidel. Dále popisuje i důvody rozvoje nízkoemisních vozidel v Evropské unii, Zelenou dohodu a zákon o klimatu, kterým se musí každý členský stát řídit a do roku 2050 splnit. Důraz je kladen na přiblížení daňových výhod ve vybraných státech Evropské unie a Norska, které mají největší zastoupení počtu zaregistrovaných nízkoemisních vozidel a různě nastavené nejen daňové politiky zaměřené na podporu nízkoemisních vozidel. V navazující praktické části je provedena panelová analýza závislosti počtu zaregistrovaných nízkoemisních vozidel a vyspělosti státu (měřeno v HDP na obyvatele) za roky 2011-2022. Výsledkem panelové analýzy je, že čím vyspělejší stát, tím je více zaregistrovaných nízkoemisních vozidel. |
Klíčová slova: | Nízkoemisní vozidla; daně; elektromobilita; panelová analýza |
Název práce: | Tax implications in electromobility |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mareš, Jan |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Arltová, Markéta |
Oponenti práce: | Gotvald, Josef |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | In the introductory part, the thesis describes electromobility and types of low-emission vehicles. It also describes the reasons for the development of low-emission vehicles in the European Union, the Green Deal and the Climate Act, which each member state must follow and comply with by 2050. Emphasis is placed on an overview of the tax benefits in selected EU countries and Norway, which have the largest representation of the number of registered low-emission vehicles, and the different settings of not only tax policies aimed at promoting low-emission vehicles. In the subsequent practical part, a panel analysis of the relationship between the number of registered low-emission vehicles and the maturity of the country (measured in GDP per capita) is conducted for the years 2011-2022. The result of the panel analysis is that the more developed the state, the more registered low-emission vehicles. |
Klíčová slova: | Low-emission vehicles; taxes; green deal; electromobility |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Zdanění a daňová politika |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra veřejných financí |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 30. 11. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 26. 5. 2023 |
Datum obhajoby: | 16. 6. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/82972/podrobnosti |