Spotřební chování členů subkultury tuningu

Název práce: Spotřební chování členů subkultury tuningu
Autor(ka) práce: Hadač, Drahoslav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V této diplomové práci se zaměříme na chování spotřebitelů v subkultuře tuningu. Práce má za cíl blíže přiblížit tuto specifickou automobilovou kulturu. Jelikož v dnešní době není už tento životní styl tolik maskulinní, porovnávají se jednak rozdíly mezi pohlavími a generacemi. Cílem bylo se zaměřit na utrácení respondentů, zjistit, kde hledají informace, jaký způsob tuningu je nejvíce vyhledávaný nebo jaké faktory mají největší vliv na celkovou spokojenost s upraveným vozem. Výstupy z tohoto výzkumu by měly posloužit automobilovému průmyslu lépe pochopit jejich cílového zákazníka a přizpůsobit jim tak produkt a marketingovou kampaň. Pro do-sažení stanovených cílů práce byl zvolen kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření. Důležitým zjištěním bylo, že i mladší generace navzdory obavám z různých zdrojů nepřestávají upravovat své vozy a díky novým technologiím se dívají na tuning automobilů z jiného pohledu. Zároveň díky této mladší generaci Z je i odbourávána maskulinita a do světu automobilismu se dostávají více i ženy.
Klíčová slova: tuning; automobilová kultura; subkultura tuningu; úprava automobilu; faktory ovlivňující spokojenost s tuningem; Generace X, Y, Z
Název práce: Consumer behaviour of tuning subculture members
Autor(ka) práce: Hadač, Drahoslav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In this thesis we will focus on consumer behaviour in the tuning subculture. The thesis aims to give a closer look at this specific car culture. Since nowadays this lifestyle is not so masculine anymore, both gender and generational differences are compared. The aim was to look at the spending habits of the respondents, to find out where they look for information, what type of tuning is most sought after or what factors have the biggest impact on their overall satisfaction with their modified car. The findings from this research should serve the automotive industry to better understand their target customer and tailor a product and marketing campaign to them. Quantitative research in the form of a questionnaire survey was chosen to accomplish the stated objectives of the thesis. An important finding was that even younger generations, despite concerns from various sources, do not stop modifying their cars and look at car tuning from a different perspective due to new technologies. At the same time, thanks to this younger generation Z, masculinity is also being broken down and women are getting more into the car culture.
Klíčová slova: tuning; car culture; tuning subculture; car modification; factors influencing tuning satisfaction; Generation X, Y, Z

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 7. 2021
Datum podání práce: 25. 6. 2023
Datum obhajoby: 22. 8. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77434/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: